  • Data: 2008-03-27 13:57:07
    Temat: Re: Domena internetowa
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 14:42:55 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Graficznie. Słownie są bardzo podobne. Dla mnie jest logiczne, że różnić
    > się powinny oba elementy znaku, a nie tylko jeden - bo mogą być
    > odbierane oddzielnie.

    Słownie są podobne w 20% bodajże. Ale to raczej nieistotne - mówimy o
    znaku, który rozpatruje się na 2 płaszczyznach.

    > Całkowicie niepodobny to taki, gdzie różni się i grafika, i treść. Nie
    > widzę powodu do preferowania jednej albo drugiej.

    Do "blokowania ruchu" po słowach są znaki słowne. Tu jednak pewnie byłoby
    ciężko, ponieważ za słaba jest różnica w wyznacznikach - słowo MAIL jest
    mało rozróżniające.

    > "Wysoki sądzie, my mamy zarejestrowany znak gmail, a Pan Giersch -
    > g-mail..."

    No właśnie.

    > Ale gdyby było m-oney i money, to pewnie byś się zastanowił

    Jeśli utrwali się takie orzecznictwo - w myśl którego znak słowno-
    graficzny można sobie rozbijać na poszczególne elementy i brać pod uwagę
    20% znaku "pierwszego" jako podstawę do sprzeciwu wobec planów innych
    rejestrujących - to pewnie nawet nie będę czekał ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==