    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domena i jej "wlasnosc"
    Date: Tue, 30 Oct 2007 09:50:07 +0100

    rezist.com wrote:

    > Sytuacja wyglada tak...
    >
    > 11 miesiecy temu pojawil sie na horyzoncie Pan X z firmy XYZ,
    > zamawiajacy wykonanie uslugi zwiazanej ze stworzeniem serwisu www
    > oraz rejestracje domeny.

    Obił mi się o uszy podobny przypadek, jeszcze za rządów starego regulaminu
    NASKu. Sprawa skończyła się na sądzie, i zamawiający wygrał. Osią sporu
    było czy "tamten X" zamawiał rejestrację domeny, czy też "tamten ty"
    zarejestrował domenę i wydzierżawił ją klientowi.

    W twoim przypadku są (?) twarde dowody na to że zamówił rejestrację domeny.

> [...]
    > nie reaguje. Domena wisi na moim koncie, juz dwa razy omsknal mi sie
    > palec i DNSy sie przestawily na defaultowe. Za miesiac wygasnie.
    >
    > Domena jest zarejestrowana na moja dzialalnosc, jej nazwa sugeruje
    > bezposrednio powiazanie z firma XYZ, jednakze podoba mi sie bardzo
    > i prawdopopodobnie ja przedluze. A byc moze wystawie na Allegro.
    >
    > Czy mozna przyjac ze jako wlasciciel domeny dzierzawie ja firmie XYZ?
    >
    > Przyjmujac ze palec mi sie omsknie jeszcze kilkakrotnie,
    > lub raz na dlugi czas (w najblizszym okresie), co ew. moze zarzucic

    Raczej nic (jeżeli nie jest to celowe działanie), ale ja bym na twoim
    miejscu listownie poiformował X o tym że trzeba dokonać cesji itd ...
    odczekał rozsądny czas (powiedzmy 3 tygodnie), i potem się strasznie nie
    przejmował tym że palec może omsknąć.

    p. m.