    From: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl">
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dług i ucieczka męża za granic
    Date: Fri, 31 Mar 2006 13:26:06 +0200

    > I ta zmiana zaszła z godziny na godzinę - normalnie nie było czasu na
    > reakcję.

    Hmmm, znany problem, inaczej dziecko zachowuje sie w domu, inaczej w
    szkole, szczegółów nie znam.

    > No, są czarne owce.

    Są, czyli nie tylko rodzice wpływają na rozwój dziecka.

    > Nie ma dymu bez ognia - jeśli wszystko zwalisz n aniesprzyjajace
    > czynniki zewnetrzne, to faktycznie, nie masz wyboru.

    O niepowodzeniu dobrego wychowanie moim zdaniem decydują właśnie
    czynniki zewnętrzne, bo rodzic w decydującej większości przypadków chce
    dobra dziecka. Nigdzie nie napisałem, że _wszystko_ zwalam na czynniki
    zewnętrzne. Staram się pokazać Ci, że zwalanie wszystkiego _tylko_ na
    rodziców bez uwzględniania czynników środowiskowych jest błędem.

    > To dorosłe dziecko nie urodziło sie mając 18 lat.

    To dorosłe dziecko mające np. 30 lat mogło przez 10lat być w szerokim
    świecie, gdzie okazało się że to co mówili rodzice może i jest piękne,
    ale dla frajerów. Czemu negujesz fakt, że człowiek to istota żywa, która
    może zmienić się?

    > Do tej pory rodzice
    > wpajali mu pewne zasady - najskuteczniej za pomocą własnej postawy. I
    > to do rodziców należy wpojenie dziecku, że trzeba brać odpowiedzialność
    > za wszystko, co się robi i ponosić konsekwencje własnych wyborów. Także
    > tych nietrafionych.

    Ale koledzy pokazali, że zasady rodziców są dla frajerów- i co Ty na to?
    Do tego jeszcze mamy okresy buntu, kiedy wszystko co powie/zrobi rodzic
    z definicji jest złe. I gdy wtedy dzieciak zejdzie na niewłaściwą drogę
    to też wina rodziców?
    Co oni mogą zrobić?

    pozdr. lisu