    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dla kogo jest prawo?
    Date: Mon, 12 Dec 2022 19:08:47 +0100

    On Mon, 12 Dec 2022 15:44:24 +0100, To.Ja wrote:
    > Robert Tomasik w

    > Dobra, macie i walczcie...
    >
    > <https://motogen.pl/kim-jest-pieszy-wchodzacy-na-prz
    ejscie-wazny-wyrok-sadu/>

> [...]
    > wykroczenia nie przyjęła mandatu. Jak wyglądała sytuacja? Jeden z kierowców
    > zatrzymał się przed przejściem widząc nadchodzącą pieszą.
    >
    > *Jadąca z przeciwnej strony 54-letnia kobieta, choć zauważyła pieszą*
    > *stojącą przed przejściem, nie zatrzymała się celem ustąpienia*
    > *pierwszeństwa.*
    >
    > Sąd niezawisły od rozumu!!!
    >
    > Skąd się wziął pomysł sądu, że stojący po drugiej stronie jezdni pieszy ma
    > *pierwszeństwo*!?!?
    > Mógł wejść, ten na drugim pasie by przejechał bezkolizyjnie, pieszy by nie

    A to aby na pewno tak bylo? Bo z ktorej strony pieszy wchodzil, to nie
    napisali.

    Pieszy wchodzac na przejscie ma pierwszenstwo, wiec jesli samochod nie
    zwalnia na widok czekającego na krawezniku, to mandat mu sie slusznie
    nalezy :-)

    Natomiast ku obopolnej przestrodze
    https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=20

    Samochod sie w miejscu nie zatrzyma.

    > Dzisiaj, po śniegowym błocie 80% jechało 10km/h - połowa miała LETNIE, druga
    > połowa miała KUPIONE PJ zapewne

    A co przepisy mowia o oponach?

    I jestes pewien ze to z powodu letnich opon?
    Bo sporo letnich na takim lekkim sniegu daje rade ...

    > PS.
    > Na nowych wielosezonowych sie poruszałem bez problemu
    > (nie będzie reklamy)

    A to Zakopane, Karpacz czy choc Bielsko-Biala, no ewentualnie
    Szczecin?
    Bo na plaskim to sie prawie nie liczy :-)

    J.