  • 51. Data: 2024-09-14 10:29:33
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Rasizm to pogląd. Fakty to fakty. Jeśli fakt jest rasistowski... to kto
    > jest rasistą?

    Intencja informowania o tych faktach może jak najbardziej wynikać z
    przesłanek rasistowskich.

    > Przez niechęć do robienia na siłę burdelu w kraju, w którym żyję. Ma to
    > uzasadnienie inne niż rasistowskie. Tak samo generanie nie darzę
    > sympatią dresiarzy - chciałbyś żeby do twojej dzielnicy zaczęli
    > sprowadzać się dresiarze?

    Nie mam nic przeciwko o ile władze dzielnicy będą w stanie ich
    skutecznie zintegrować.

    > Pewnie dlatego że czechosłowacy nie robią generalnie wokól siebie
    > burdelu. Choć jest slaby punkt tego pytania bo mam obawy że mogłaby się
    > pojawić pewna specyficzna grupa czechosłowaków z akordeonami. Jak to się
    > kończy to widać na przykładzie (uwaga bardzo rasistowski fakt!;))
    > "dystryktu IX" w Koszycach. Więc jeśli niechęć do tego typu zjawisk jest

    Jo, słynny Lunik.

    > obecnie rasizmem, to trudno - mogę być rasistą - jestem już komuchem,
    > lewakiem, konfiarzem, antysemitą, płaskoziemcem - jedna więcej
    > "sprawność" nie zaszkodzi;)

    Po prostu to też trochę zależy czemu dana rzecz ma służyć. Link jest
    bardziej pomiędzy warunkami w których żyje ta immigracja, nie samą
    immigracją, więc zamiast szukać winnych w postaci immigrantów nie lepiej
    szukać rozwiązań bez napuszczania społeczeństwa na tych immigrantów?

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2024-09-14 11:53:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2024 o 08:27, Shrek pisze:

    > Nie widziałem danych ze względu na kraj pochodzenia osób imigranckich,

    Faktyczny kraj pochodzenia wielu z tych ludzi jest nieznany, bowiem
    docierają bez dokumentów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2024-09-14 11:56:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2024 o 08:03, Shrek pisze:

    > Problem w tym, że w Szwecji oszacowano i 60% gwałcicieli to osoby
    > imigranckie a takich gwałcicieli z ulicy nawet 80%. Nawet jeśli dane są
    > nieco przekłamane to trzeba po prostu złej woli, żeby twierdzić że
    > "imigranci obniżają przestępczość" w tym zakresie.

    Bardziej głupoty. Kryminologicznych powodów tego, że takie osoby
    przyjeżdżając do Europy zwiększą zagrożenie przestępczością seksualną,
    to ja z głowy jestem wskazać kilka. Sposób traktowania kobiet w Islamie.
    Nadreprezentacja mężczyzn wśród przyjeżdżających, co powoduje, że nie
    mogą dla siebie znaleźć pary w swojej kulturze. Pewnego rodzaju
    anonimowość nielegalnie przebywających imigrantów, a co za tym idzie
    bezkarność.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2024-09-14 12:26:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.09.2024 o 08:10, Shrek pisze:

    > Nie zgadza się Kviat, który twierdzi że osoby
    > imigranckie zmniejszają przestępczość

    LOL

    > i ma na to wsparcie naukowców - co
    > tylko bardzo źle świadczy o nauce.

    Oczywiście. Jak zwykle :)

    Zaczynasz przypominać mi pewnego delikwenta, który udziela się na grupie
    o fizyce. On też twierdzi, że nauka się myli i wszyscy ci, którzy wierzą
    nauce są pojebani, bo wierzą w gówienkowe teorie, a nie jemu, bo on wie
    lepiej, więc to bardzo źle świadczy o nauce.

    Poproś jf-a, to ci wytłumaczy na czym polega to podobieństwo.
    Od wielu lat nie udaje mu się, ze wsparciem naukowców, wyprowadzić go z
    błędu.

    Bo szury zawsze mają rację.
    Piotr

  • 55. Data: 2024-09-14 12:39:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Skąd taka definicja, tzn. zawężona do nieznających się osób? Nb. sexual
    > assault jest najcześciej definiowany na gruncie prawa jako niepożądany
    > kontakt. Nie musi to być atak czy siłowe wymuszenie.

    Nie uważam się za eksperta językowego, ale wg mnie termin "sexual
    assault" (przemoc seksualna) odnosi się do aktu przemocy seksualnej, w
    którym jedna osoba celowo dotyka innej osoby w sposób seksualny bez jej
    zgody lub zmusza ją do udziału w czynności seksualnej wbrew jej woli1.
    Przemoc seksualna obejmuje różne formy, takie jak gwałt, molestowanie
    seksualne, niechciany kontakt seksualny, a także wykorzystanie seksualne
    dzieci. WG prawa polskiego w tę kategorię tworzą przestępstwa opisane w
    art. 197 ~ 201, 203 kodeksu karnego.

    Tutaj statystykę może nabijać art. 200 kk, który nie do końca odpowiada
    tej przemocy w powszechnym rozumieniu. To, że osobę w wieku poniżej 15
    lat uważamy administracyjnie za niezdolną do świadomego wyrażenia zgody
    na "dotykanie" wzbudza we mnie kontrowersje. Ja tam pamiętam, że
    koleżanki w 7~8 klasie "obściskiwały" się z kolegami z pobliskiego
    liceum, a my jako chłopcy w przerwach pomiędzy toczonymi przy pomocy
    patyków bitwami w obronie Polski podglądaliśmy je przy tym ze
    zdziwieniem. Kilka lat później wk...li nas młodsi podglądający nas w
    krzakach z młodszymi koleżankami. Stąd zresztą chłopak przeważnie bywa
    2~3 lata starszy od dziewczyny w takich bardziej trwałych związkach.

    W prawie mamy na sztywno wpisane 15 lat. Ta liczba wynika z jakiegoś
    uśrednienia. Nie zapominajmy, że przykładowo w przeszłości prawo
    kościelne pozwalało na wydanie za mąż kobiety bodaj w wieku 12 lat.
    Pisze z głowy i nie chce mi się szukać źródeł, ale generalnie tam były
    ograniczenia do nocy poślubnej - że dopiero, jak dziewczyna jest
    odpowiednio rozwinięta. W wypadku królów, gdzie skonsumowanie małżeństwa
    miało skutki prawne prowadziło to do absurdu, że taka "pierwsza noc"
    odbywała się w obecności świadków. Niezbyt to komfortowa sytuacja i nie
    bardzo sobie to wyobrażam w praktyce. Żeby choć przez jakieś szpary to
    podglądali (CCTV nie znali). Ale w jakimś filmie widziałem, jak
    dziewczyna przezywała swój pierwszy raz, a wokół siedziało na krzesłach
    kilku "śliniących" się świadków. Biorąc pod uwagę brak Internetu i to,
    że dziewczyna nawet nie bardzo wiedziała, czego się spodziewać, to
    zwyczaj moim zdaniem lekko kontrowersyjny.

    W Islamie są powszechne małżeństwa zawierane przez rodziców w imieniu
    dzieci, gdzie dziewczynka od chwili zamążpójścia jest wychowywana przez
    teściową. Przepis karny przepisem, ale choć wg polskiego prawa
    współżycie z osobą w wieku do 15 lat jest przestępstwem to trochę
    inaczej należy oceniać sytuację, gdy to jest seks małżeński. Zwłaszcza,
    gdy dziewczynka jest z kręgu krajów, gdzie powszechne jest rodzenie
    dzieci przez 12-to latki. Fakt przeprowadzki do Szwecji niczego tu w
    praktyce nie zmienia.

    Chciałbym wiedzieć, ile spośród tych 80% przywołanych przez Shreka to
    właśnie współżycie z kobietami poniżej granicznego wieku w ramach seksu
    małżeńskiego, zwłaszcza, że Szwedzi mają zdaje się w odnośny przepis
    karny wpisany jeszcze wyższy wiek. Generalnie wynika to z tego, że w
    Europie im dalej na północ, tym ludzie wolniej dorastają. Ustawy
    szwedzkie są pod szwedzkie uwarunkowania.

    Biorąc pod uwagę różnice w dojrzewaniu dziewczynek w wieku 10~18 lat, to
    nawet nie mam pomysłu, jakby to móc oceniać. Pozostawienie tam
    określenia, że po osiągnięciu dojrzałości zawsze pozostawi trudny do
    określenia moment jej osiągnięcia. Trudno, by sprowadzić to do absurdu i
    żądania wydania jakiejś decyzji administracyjnej, która upoważnia
    kobietę do współżycia - zwłaszcza, że nie wiemy, jakby to miało zostać
    stwierdzone.

    W praktyce większość takich przypadków współżycia w ogóle nie znajduje
    prawnokarnej oceny. Fakt, że dziewczynka z kimś "przytulała", jeśli to
    odbyło się za jej zgodą, pozostaje prawu nieznany, o ile nie będzie
    jakiś "komplikacji".

    Komplikacje te zaś niekoniecznie muszą mieć wymiar obiektywny. Zajście w
    ciążę przez dziecko jest dowodem tego, że współżyło i penalizacja
    współżycia przed określonym wiekiem powoduje, że niejednokrotnie kobiety
    decydują się w obawie przed odpowiedzialnością karną ojca dziecka do
    ukrywania faktu ciąży. Rodzą gdzieś poza systemem pomocy medycznej, albo
    zgłaszają fikcyjny gwałt przez osobę nieznaną.

    Są jeszcze akcje w postaci rodziców, którzy dowiedziawszy się o tym, że
    chłopak pocałował ich córkę rozpętują dziką aferę. Jeśli to dziecko do
    15-tego roku życia, to jeszcze ma to jakiś sens prawny. Ale spotkałem
    się z akcjami dotyczącymi 16~18 latek, gdzie jeszcze za dawnego stanu
    prawnego rodzice składali zawiadomienie o zgwałceniu w sytuacji, gdy
    "wbrew woli" było co najmniej wątpliwe. I potem organa ścigania były
    omawiane o znieczulicę, bo nie chciały tego ścigać.

    Tak więc - wracając do meritum - te publikowane statystyki trzeba po
    prostu rozumieć. Nie wystarczy znajomość suchych cyferek. Trzeba rozmieć
    z czego one wynikają.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 56. Data: 2024-09-14 12:43:02
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-14 o 08:23, Shrek pisze:
    > Tak samo generanie nie darzę sympatią dresiarzy - chciałbyś żeby do
    > twojej dzielnicy zaczęli sprowadzać się dresiarze?

    Kfiaty z Łolinami w UK i USA jedno mówią, sami co innego robią
    czmychając w bardziej oświecone miejsca.

    cyt.
    Różnorodność dla Ciebie -- Ale nie dla mnie
    Biali postępowcy głosują w jedną stronę swoimi kartami do głosowania, w
    drugą stronę stopami.

    Biali postępowcy w Ameryce, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, unikają
    różnorodnych dzielnic i częściej opuszczają różne miejsca niż biali
    konserwatyści. W efekcie nie praktykują tego, co głoszą. Są to wyniki
    badań ilościowych na dużą skalę w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej
    Brytanii, opublikowanych niedawno w moim artykule akademickim "Biały lot
    z imigracji ?: Postawy wobec różnorodności i biały wybór mieszkaniowy. "

    Najważniejsze: biali liberałowie mogą głosować za różnorodnością swoimi
    kartami do głosowania, ale ich stopy opowiadają inną historię.

    https://www.city-journal.org/article/white-progressi
    ves-more-likely-to-flee-diverse-neighborhoods

  • 57. Data: 2024-09-14 13:01:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z artu na wiki o gwałtach w Szwecji.

    WIKI w takich zastosowaniach jest zdecydowanie złym źródłem w mojej
    ocenie. Natomiast zawężenie do nieznających się osób ma sens, bowiem
    omija właśnie seks małżeński. Natomiast ta liczba często się bierze z
    faktu ukrywania osoby ojca dziecka przez matkę w obawie o
    odpowiedzialność karną. Pisze to na podstawie naszego lokalnego zwyczaju
    wśród Romów, bo społeczność arabska jest znikoma. Ale sądzę, ze zasada
    jest ta sama.

    > Hm... Poniekąd jednak dlatego - wyjaśnienie sam napisałeś poniżej.
    > No dokładnie tak. Nie szukamy sensacji - stwierdzemy proste fakty.
    > Zrsztą my się tu zgadzamy. Nie zgadza się Kviat, który twierdzi że
    > osoby imigranckie zmniejszają przestępczość i ma na to wsparcie
    > naukowców - co tylko bardzo źle świadczy o nauce. Ciekawe czy taka
    > naukowczyni nie miałaby problemu żeby się gdzieś pod Paryżem w
    > kolorowej dzielnicy wracać sama z imprezy, czy wtedy jak mawiają
    > kacapy praktika jebjut teoriu - tym razem boleśnie dosłownie...

    Wiesz, są miejsca na mapie, w których nie trzeba wcale imigrantów, by
    nie zalecać samotnego spaceru nocą przez kobietę - zwłaszcza ubraną
    bardziej wyzywająco. U nas dość powszechny jest zwyczaj, że dziewczyny
    się po prostu przebierają po imprezie na drogę powrotną - chyba, że jadą
    spod adresu pod adres przykładowo samochodem. Czasem wynika to po prostu
    z pogody, bo bieganie w mini po śniegu jest mało przyjemne, a zimą u nas
    metr śniegu nie jest ewenementem. Ale czasem właśnie ma zapobiec
    napaści. Mimo wszystko podchodząc do tego technicznie, to łatwiej
    zgwałcić dziewczynę w sukience, niż w spodniach. No i w spodniach i
    butach sportowych ucieka się jednak wygodniej.

    Jest taka nauka, która nazywa się wiktymologią. Wiktymologia to nauka
    zajmująca się badaniem ofiar przestępstw oraz ich roli w procesie
    przestępstwa. Analizuje przyczyny, które sprawiają, że niektóre osoby
    stają się ofiarami, oraz metody zapobiegania wiktymizacji. Wiktymologia
    bada również, jak ofiary są traktowane przez system wymiaru
    sprawiedliwości i jakie wsparcie mogą otrzymać. Jest to dziedzina
    interdyscyplinarna, łącząca elementy kryminologii, psychologii,
    socjologii i prawa. Warto wziąć i poczytać jakiś podręcznik z tej
    dziedziny.

    Czasem ofiara ma spory wpływ na zostanie ofiarą. Oczywiście trudno winić
    kobietę, że idzie "półnago" przez miasto, a i sytuacja ta w żaden sposób
    nie upoważnia jakiegoś faceta do tego, by uznać to za zaproszenie do
    przygodnego seksu. Ale to przypadek "brzegowy" używając terminologii
    matematycznej. Z mojego doświadczenia wynika, że jest cały szereg
    pośrednich sytuacji może powodować opatrzne zrozumienie intencji przez
    partnera. Jak taka ładna dziewczyna przytuli się do kolegi, bo jej zimno
    i chce się zagrzać, a on to odbierze opatrzenie, to zaczyna się problem
    w prawnokarnej ocenie. A jak jeszcze dziewczyna chce innego poderwać
    wzbudzając w nim zazdrość, to nawet trudno mieć pretensje do tego
    przytulanego, że wydawało mu się, że ona "chce". A zauważ, że z
    prawnokarnego punktu widzenia już dotykanie w celu seksualnym jest naganne.

    Tu właśnie jest taki margines, że często kobiety, które odbyły formalnie
    niechciany przez siebie seks (niekoniecznie o sam stosunek chodzi) nie
    zgłaszają tego, bo mają świadomość, że same się przyczyniły do tego
    nieporozumienia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 58. Data: 2024-09-14 13:15:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > tacy Czechosłowacy, których statystycznie istotną liczbę przestępst w UK
    > ujawnił nam tu całkiem niedawno Kolega Alojzy, pewnie w ogóle nie byłoby

    Przestępczość seksualna jest bardzo podatna na lokalne uwarunkowania
    kulturowe i warto je znać oraz rozumieć. Na Bałkanach, w Rumunii czy
    Bułgarii już zatańczenie przez mężczyznę z kobietą bywa postrzegane w
    kategoriach seksualności. Popatrz na filmiki z ich imprez albo na tańce
    zespołów regionalnych, które czasem do nas przyjeżdżają. Chłopcy osobno
    tańczą, a potem dziewczynki. Już przytulenie w tańcu dziewczyny jest tam
    kontrowersyjne i nie trzeba żadnych podtekstów w naszym rozumieniu, by
    wzbudzić tam lekką aferę tańcząc z koleżanką na imprezie.

    Jak jeszcze tańczysz z Polką, to co najwyżej dziwią się naszemu
    zwyczajowi i pytają ją, jak może sobie na to pozwolić. Ale weź do tańca
    poproś miejscową dziewczynę, to może Ci amunicji braknąć, by wyjść z
    imprezy. Trzeba mieć świadomość tych różnic kulturowych, by zawczasu
    zapobiegać problemom. Inaczej się zachowywać, jak jesteś w gronie
    koleżanek i kolegów z Polski (czy innych krajów o zbliżonej do nas
    kultury), a inaczej, jak idziesz na jakąś lokalną potańcówkę.

    Sądzę, że podobny problem może być w wypadku Imigrantów. U nas taniec w
    parze z koleżanką, czy wręcz z obcą dziewczyną nie wzbudza niezdrowych
    sensacji. Dla osoby z kraju, gdzie dotknięcie kobiety (powiedzmy podanie
    jej ręki by pomóc wysiąść z pociągu) jest postrzegane jako przejaw
    seksualności, to po prostu szok. Jak jeszcze postanowicie z koleżanką
    podkręcić atmosferę, to może wybuchnąć mała lokalna "wojna".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 59. Data: 2024-09-14 13:44:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy obniżają, nie wiem. Jaki miaby być mechanizm?

    Kwiat wyjaśniał - książka jest")

    > A też nie specjalnie widzę sens w wykopywaniu danych. Myślę, że jest pewna
    > nadwyżka, która wynika z okoliczności, nie z faktu, że to immigracnci,
    > więc czemu ma służyć taka dyskusja?

    Temu że migranci znajdują się właśnie w takih okolicznościach a nie
    innych i ciężko to ignorowa

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2024-09-14 13:55:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2024 o 08:23, Shrek pisze:
> [...]
    > uzasadnienie inne niż rasistowskie. Tak samo generanie nie darzę
    > sympatią dresiarzy - chciałbyś żeby do twojej dzielnicy zaczęli

    Pomijasz pewien dość istotny w mojej ocenie fakt, że to wszystko jest
    związane z kulturą. Przez wiele tysięcy lat przyzwyczailiśmy się do
    tego, że zwyczaje na danym konkretnym obszarze były zbliżone. I tu
    zaczyna się problem, jeśli większa ilość osób się przemieszcza. Pytanie
    czy to ci Imigranci powinni przyjąć lokalne zwyczaje, czy lokalsi w
    jakimś tam zakresie uszanować ich. Zwłaszcza w zakresie, w jakim nie
    naruszają praw lokalsów.

    Przykładowo zwyczaj zakrywania włosów przez kobiety w miejscu
    publicznym. Ja pamiętam czasy, gdzie moja babcia oraz ciotki do kościoła
    czy miasta bez chustki na głowie nie wyszły - bo nie wypada. Babci w
    spodniach nie widziałem chyba nigdy. Starszych ciotek też. Teraz u nas
    kobieta bez chustki jest normą, ale na Bałkanach wejście w spodniach do
    kościoła przez kobietę nadal w miejscowościach nieturystycznych wzbudza
    niezadowolenie i sensację. Albo w kiecce ponad kolano.

    Żydzi po cmentarzu poruszają się w nakryciu głowy. Jak zaczynałem
    "współpracę" z tą społecznością, to zapytałem lokalnego "przywódcę", czy
    mam się dostosować i jakąś czapeczkę założyć. Decyzja była taka (a chyba
    ją gremialnie podjęli), że ponieważ nie jestem Żydem, to mnie to prawo
    nie dotyczy. Kilka miesięcy temu na nekrologu była informacja, że proszą
    o nakrycia głowy przez uczestników pogrzebu. Czyli interpretacja tego
    zwyczaju się zmieniła. Jest też rozbieżność z kwiatami. Przyjście z
    wiązanką, czy wieńcem na polski pogrzeb nikogo nie dziwi, ale Żydzi
    kategorycznie nie tolerują żywych roślin. Tam się idzie ze zniczem.

    Z Islamistami problem polega na tym, że dokąd mieszkają gdzieś w małej
    grupie, to sobie swoje tradycje kultywują we własnym gronie. Natomiast
    jak społeczność się rozrasta, to zaczynają z tym wychodzić "na ulicę".
    No i tu na styku naszej i ich kultury zaczyna się problem. Jak ich
    kobiety biegają w nakryciu głowy, to po prostu jest to jakaś tam
    odmienność i tyle. Problem, jak zaczynają się od naszych kobiet tego
    domagać.

    Dostrzegam również problem w przykładowo ocenie prawnokarnej zachowań z
    art. 257 kk. Jak Polak znieważy Roma, to jest afera, a jak Rom Polaka,
    to już nie, bo to mniejszość narodowa i zaraz przyjeżdża taki
    pełnomocnik d/s mniejszości i tłumaczy, ze oni są uciśnieni, bo sąsiedzi
    domagają się, by wzięli się za pracę, a ne żyli z zasiłków.
    --
    (~) Robert Tomasik