  • Data: 2024-09-16 16:03:44
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Sep 2024 15:08:20 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Wg. jakiego klucza przyjmowano polaków do kanady w l.80-90 czy polaków

    W 80-tych, to nie wiem czy nie wszystkich ... którym udało się uciec.

    W 90-tych to juz inaczej. Kolega istotnie aplikował do Australii,
    inżynier, angielski zna, wydawało mu się, ze punktów ma sporo.
    A oni mu "to się liczy, jak się ma 3 lata doświadczenia w zawodzie".
    A nie zaraz po studiach.

    > do niemiec po 2004r czy też białorusinów do PL w latach 2011-2012?
    > Wg. kwalifikacji.

    Że państwo woli wykształconych, to niby logiczne, ale jak pomyślec ...
    a co z własnymi obywatelami, głupszymi?
    Zrobić ich "nadzorcami niewolników" ? Mogą być za głupi na to.
    Dać zasiłki i niech się cieszą, ze mogą żyć na koszt imigrantów?

    Z drugiej strony - nowoczesny przemysł często wielkich kwalifikacji
    nie wymaga. Bo robi maszyna, człowiek jest od prac pomocniczych.

    No chyba że - miejscowi na kelnerów i kelnerki, a Polak do zmywania
    garów, bo języka nie zna, czy zna za słabo.

    J.