  • Data: 2008-10-16 18:16:51
    Temat: Re: Diety w delegacjach służbowych
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    basti78 wrote:
    > moja ksiegowość, takowe diety oczywiscie stosownie dolicza
    > ALE
    > jesli przedłoże jakis rachunek gastronomiczny (np kolacja z klientem)
    > wtedy wg mojej ksiegowosci dieta mi juz nie przysluguje........
    >
    > dla mnie to dosc naciagane

    Przepisy do przestudiowania podał Ci Jotte.
    Zwroć uwagę, że dieta ma zrekompensować różnicę między
    kosztami wyżywienia podczas podróży, a tymi jakie ponosisz wtedy gdy nie
    jesteś w podróży -
    a nie stanowić ekwiwalent posiłku.
    W rozporządzeniu znajdziesz instrukcje ustalania kiedy (przy jakich
    rodzajach podróży)
    i jaka część diety Ci przysługuje w przypadku gdy pracodawca zapewnia
    wyżywienie
    (np kolacja z klientem)
    Ja to się nawet zastanawiam, czy nie wynika jasno z przepisów, że jeśli
    nadal przysługuje Ci w pewnych wypadkach cała dieta, to taka kolacja z
    klientem -
    fundowana przez pracodawcę - jest nieodpłatnym świadczeniem dla Ciebie
    i powinna być opodatkowana.
    Dodatkowym problemem dla pracodawcy jest fakt, że taka kolacja z klientem
    nie jest już w tak prosty sposób kosztem u pracodawcy jak kiedyś.