  • Data: 2004-11-18 16:29:49
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Rymasz napisał:

    > Przypominam, ze w dyskusji raczej chodzi o to "dlaczego operator
    > powinien defaultowo wylaczac takie numery" (lub nieco wybiegajac:
    > kazdy okresla sobie na wstepie gorny limit kasy).

    Właśnie, ze nie. Najbardziej aktywni dyskutanci forsuja na siłę tezę, że
    dialerom jest winna tylko i wyłacznie tepsa i to ona powinna brać
    całkowitą odpowiedzialność finansową za niesmiadome czy nawet swiadome
    skorzystanie z usługi 0700 przez dialer.

    Z takim stanem rzeczy nie mogę sie zgodzić, zarówno w kontekscie
    obowiazującego prawa, jak i zdrowego rozsądku. Podobną tezę próbował
    forsować UOKiK, ale sąd wykonanie decyzji zawiesił.

    A przypominam po raz kolejny, że każdy posiadacz tepefonu w tepe może
    bezpłatnie założyc stałą blokadę. I został o tym poinformowany pisemnie,
    przy okazji rachunku.

    > Nie jest w zaden
    > sposob jakas wolnosc ograniczana. Ewentualnie operatora, ale jakby
    > go nie ograniczac w zaden sposob to dopiero by sie dzialo :)

    Pytanie w takim razie brzmi - CO WYŁACZAĆ? 0700, 701? 0 300? 00284? A
    czemu nie 0037 (pisałem tu wcześniej o dialerze kierującym mnie do
    Estonii...)

    Chcesz,
    > poszerzasz o to na czym ci zalezy. Spedzasz na to tyle samo czasu,
    > ile teraz na to, zeby sie obronic przed naduzyciami. Czyz nie?

    Mnie najbardziej wkurza to, że pół roku trwały prace nad ustawą, a
    wszyscy mądrzy (tu i nie tylko) siedzieli sobie cicho, a teraz pyszczą.
    Kolega Arni nawet sobie organizacje do tego zafundował, a jakos
    przegapił mozliwość konsultacji społecznych (kto zna delikwenta, wie
    dlaczego:-)

    > Dlaczego zatem tak bronicie aktualnego rozwiazania? Macie
    > w tym jakis interes?

    Tak - zdrowy rozsądek. Na 0701 znajduje sie na przykład parę serwisów
    umożliwiających dzwonienie po świecie za 0,35 zl za minutę. Na 0 701
    wisi serwis pozwalający na wysyłanie SMSow z sieci stacjonarnej. I tak
    dalej i tak dalej.... Chociażby wydzial konsularny USA.

    > Oczywiscie "domyslne obciecie" nie wyeliminuje zjawiska, ale znacznie
    > ograniczy.

    I za każdym razem bedziesz biegał z dowodem osobistym w zębach, zeby
    zdjąć lub założyć ograniczenie? Powodzenia życzę. Szczególnie jak
    mieszkasz w miejscowości odległej o 50 km od najbliższego blaupunktu...

    Żeby uprzedzić ew. kontrujących - Mozliwość zakładania/zdejmowania
    blokady na hasło jest jeszcze bardziej niebezpieczna. Po pierwsze hasło
    można podsłuchac. Po drugie, znając świadomość społeczeństwa, hasło
    bedzie znane wszystkim, włącznie z nastoletnim młodzianem (który, nie
    oszukujmy się, jest najczęstszym powodem takich połączeń).

    > PS. Wiem, ze jestem troche niekonsekwentny ;)

    :-)

    M.