  • Data: 2005-12-15 21:15:07
    Temat: Re: Demolka w sklepie.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <a...@w...pl> napisal(a):

    > Nieprawda
    > Ja też sie zgadzam z poprzednikiem.
    > Moze nie do końca bo nie wiem czy akurat w to miejsce które wskazał..ale
    > gdzieś tam mogą.

    Klient nie ponosiłby odpowiedzialności za zniszczony towar jedynie w
    jednym przypadku: gdyby zniszczył go nie ze swojej winy. Na przykład
    gdyby sprzedawca ustawił go w taki sposób, że klient nie byłby w stanie
    uniknąć zdarzenia. Na przykład gdyby była uginająca się drewniana
    podłoga i niestabilny regał, z ktorego podczas przechodzenia obok
    spadają różne rzeczy. Natomiast to, że ktoś jest gruby/niezdarny i,
    nomen omen, zachowuje się jak słoń w składzie porcelany, nie usprawiedliwia
    niszczenia cudzej własności. Jeśli ma jakieś problemy z koordynacją ruchów
    i nie chce płacić za ewentualne szkody, to niech lepiej siedzi w domu albo
    kupi jakieś ubezpieczenie OC.

    Naprawdę nie wiem o czym tu dyskutować. Może zaproś mnie do swojego domu,
    ja się poobijam o jakieś meblościanki, porozbijam coś i powiem, że to Twoja
    wina, bo źle ustawiłeś, bo w końcu w mieszkaniu powinieneś mieć gumowe
    ściany i nic więcej, żebym niczego przypadkiem nie był w stanie rozbić.
    Ciekawe, co wtedy zrobisz. Sklepikarz jest w identycznej sytuacji.
    Uważasz, że powinien pozamykać towar na ekspozycji w kasach pancernych,
    czy co? Bo jakoś nie do końca łapię Twoją ideę. Dla mnie sprawa jest
    prosta - jakiś klient-ciąpa zniszczył - niech płaci. Skorupy otrzyma w
    prezencie. :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl