  • Data: 2006-03-01 20:01:55
    Temat: Re: Dane osobowe a bibliografia.
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 01 Mar 2006 20:11:42 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Co do numerów PESEL: załóżmy, że mam środowisko testowe -- bazę
    > danych, którą do testowania mojej aplikacji wypełniam poprawnymi
    > numerami PESEL żyjących, rzeczywistych osób. Czy tutaj też jest
    > tak, jak w przypadku bibliografii?

    http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/973/j/pl/

    (...) Przykładem pojedynczej informacji stanowiącej daną osobową jest
    natomiast numer PESEL, który zgodnie z art. 31a ust. 1 ustawy z dnia 10
    kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U.
    z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zm.) jest 11-cyfrowym, stałym symbolem
    numerycznym, jednoznacznie identyfikującym osobę fizyczną, w którym sześć
    pierwszych cyfr oznacza datę urodzenia (rok, miesiąc, dzień), kolejne
    cztery - liczbę porządkową i płeć osoby, a ostatnia jest cyfrą kontrolną
    służącą do komputerowej kontroli poprawności nadanego numeru ewidencyjnego.
    Można więc stwierdzić, że numer PESEL ex definitione stanowi daną osobową,
    a jej przetwarzanie podlega wszelkim rygorom przewidzianym w ustawie o
    ochronie danych osobowych. (...)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl