  • Data: 2006-03-02 09:09:22
    Temat: Re: Dane osobowe a bibliografia.
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> szukaj wiadomości tego autora

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Pieprzyk jest cechą fizyczną, czy nie? Jest. Więc w połączeniu z
    > odpowiednimi danymi staje się daną osobową. Sam w sobie nie jest. "Kasia
    > Kowalska z pieprzykiem pod nosem" to nie dane osobowe.

    Aż mnie ciekawość zmusiła do zajrzenia na grupę o tej porze ;-)
    No i popatrz, wydaje mi się, że wcześniej mówiłeś coś innego - że "Kasia
    Kowalska" to nie dane osobowe ale już "Kasia Kowalska z pieprzykiem" to i
    owszem.
    Będę się jednak upierał, iż imię i nazwisko to dane osobowe, bez znaczenia
    jak popularne. Oczywiście muszą się odnosić do konkretnej osoby, bo w
    przeciwnym razie byłyby problemy ze wszystkimi Kowalskimi, Smithami,
    McDonaldami.
    Wcześniej napisałeś także (a może się mylę), że imiona i nazwiska autorów
    książek to nie dane osobowe. Przepraszam bardzo ale "Janusz Przymanowski,
    Czterej pancerni i pies" identyfikuje człowieka równie dobrze jak "Andrzej
    A. Andrzejewski, MySQL w zastosowaniu praktycznym". Więc "Kasia Kowalska z
    pieprzykiem" to dane osobowe, Antidotum" to już nie?

    > (...) Można więc stwierdzić, że numer PESEL ex definitione stanowi daną
    > osobową, a jej przetwarzanie podlega wszelkim rygorom przewidzianym w
    > ustawie o ochronie danych osobowych.
    (...)
    > napisz gdzie konkretnie się mylę.

    Ależ ja nie napisałem, że PESEL to nie dane osobowe, napisałem tylko, że
    dziwię Ci się, że czytasz wybiórczo. Poprosiłem też Ciebie o
    "rozpracowanie" mnie po moim PESELu ale nie wiem czy zdążyłeś ściągnąć
    posta przed tym jak go skancelowałem.
    Gdzie się mylisz napisałem powyżej.

    --
    pozdrawiam, Olgierd