  • Data: 2004-02-12 11:06:20
    Temat: Re: DG + Konto w banku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Feb 2004, Bob wrote:
    [...KowaL...]
    >+ > Zakładając firmę trzeba założyć konto.

    To nie jest prawda. Konto jest ci potrzebne w szczególnych
    przypadkach, to że owe "szczególne przypadki" nie muszą
    być rzadkie to inna sprawa :)
    Primo: CO ZA FIRMĘ zakładasz ?
    Jeśli jest to spółka - to oczywiście, musi mieć konto...
    Jeśli DG OF - to ja zakładałem po rozpoczęciu, a co.
    Ale rzeczywiście - bez konta trudno by było :) bo
    jest OBOWIĄZEK przelewania kwot przekraczających progi
    na konto.

    >+ > Czy musi być to koniecznie tzw.
    >+ > konto dla firm czy moze być to konto indywidualne? Jeżeli musi to być
    >+ > specjalne konto, to chciałbym wiedzieć dlaczego?
    >+
    >+ prowadzac DG, firme etc. musisz posiadac konto firmowe,
    >+ rachunek osobisty nie moze byc wykorzystywany do tego celu

    Dodam że w prawie działalności gospodarczej jest wskazanie
    o przelewach na i z "rachunku bankowego przedsiębiorcy"
    oraz "o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą".
    Zdaje się że w prawie bankowych też jest coś na ww. temat :)

    Rachunek "związany" podlega inaczej np. podatkowi od odsetek
    (liczysz samemu :) do przychodu).

    pozdrowienia, Gotfryd