  • Data: 2004-02-14 18:31:48
    Temat: Re: DG + Konto w banku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Feb 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia czw 12. lutego 2004 12:08 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:
    [...]
    >+ > VAT przy S.C. (która jest OSOBNYM podatnikiem) niewątpliwie
    >+ > wymusza zapłatę z konta S.C. Ale dlaczego ktoś płacący VAT
    >+ > od najmu (poza DG) oraz DG - nie mógłby razem przelewać podatku
    >+ > skoro deklarację składa jedną ?
    >+
    >+ Składa VAT-7 z DG, czyli z DG, a nie prywatnie.

    To się IMO mylisz - przeczytaj co jest powypisywane na VAT-7.
    W odróżnieniu od PIT (gdzie są *osobno* wykazane dochody
    z DG, podsumowane i dopiero później podsumowane "dla celów
    rozliczenia osobistego" :)) w VAT w ogóle nie wspomina się
    o podstawie - jest oVATowane to wykazać.
    Celowo zapodałem przykład kiedy VATowiec jest oVATowany
    POZA DG (od najmu *można* płacić VAT, wbrew wrażeniom,
    AFAIK na najmie lokali mieszkaniowych pojęcie "najem"
    się nie kończy ;))
    BTW: taki mądry jestem bo kiedyś Karol (chyba on) zagonił mnie
    do owego przeczytania ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)