  • Data: 2008-07-06 16:49:35
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: "tg" <...@...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan w news:g4qnm4$jk7$1@news.onet.pl napisal:
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 15:53
    > (autor Olgierd
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <p...@r...org>):
    > A tam jest powszechna inwigilacja i ograbianie?

    Szwecja: Niezaproszenie na urodziny to dyskryminacja

    Władze pewnej szwedzkiej szkoły zarzuciły ośmioletniemu chłopcu łamanie praw
    innych dzieci, ponieważ ten nie zaprosił na swoje przyjęcie urodzinowe dwóch
    kolegów z klasy - powiadomił internetowy serwis BBC.
    Jeden z uczniów szkoły podstawowej w Lund na południu Szwecji postanowił rozdać
    zaproszenia na swoje urodziny w trakcie szkolnych zajęć. Gdy nauczyciel
    spostrzegł, że dwóch chłopców zostało pominiętych, skonfiskował wszystkie
    zaproszenia.

    Władze placówki argumentują, że ich obowiązkiem jest dbanie o to, aby nikt nie
    był dyskryminowany, gdy zaproszenia są rozdawane na terenie szkoły. Natomiast
    ojciec ośmiolatka powiadomił o zajściu rzecznika praw obywatelskich. Jak
    wyjaśnił, jego syn nie zaprosił na przyjęcie dwojga dzieci, ponieważ jedno z
    nich wcześniej nie zaprosiło go na własne urodziny, natomiast z drugim się
    pokłócił.