  • Data: 2008-07-05 15:29:53
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to co piszesz, mozna uzyskac tylko z pomoca aktow prawnych wspartych
    > skutecznym aparatem represji.

    Zgadza się, ale kontrolującym nie jest państwo i ideologia jest całkiem
    inna. A właściwie to nie ma ideologii - po prostu masz płacić za
    *wszystko*, czego używasz. Nic więcej.

    > Nie moga szczegolowo kontrolowac...

    Więc albo te ich pomysły są tak dobre, że robią na nich tak gigantyczną
    kasę, że olewają to, że mogli by robić jeszcze większą, albo w jakimś
    stopniu nadal są hobbystami i ciągnie ich do tego bardziej hobby, niż kasa.

    Wadą tego modelu jest to, że nie sprawdzi się on wobec pomysłów będących
    raczej drobnymi usprawnieniami, a nie rewolucjami, a ich autorzy, będąc
    hobbystami, chcą jednak zarabiać. Ponieważ jednak na drobnych
    usprawnieniach nie zarabia się fortun, to każdy grosz się liczy. I brak
    możliwości kontroli nad sposobem korzystania ze swoich dzieł powoduje,
    że ludzie mający takie drobne pomysły wolą pracować na etatach nad czymś
    jeszcze mniej innowacyjnym, niż je realizować.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com