  • Data: 2007-09-19 09:47:41
    Temat: Re: Czy to legalne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Sep 2007, DeWe wrote:

    > Ja mam jeszcze nieodparte wrażenie, że nikt nie dostrzega że KŚ wcale nie
    > jest konieczna i wcale nie trzeba łożyć na utrzymanie więźnia.

    To są dwa zupełnie oddzielne warunki, może tylko zajmijmy się drugim.
    Z pierwszym wypada się zgodzić, prawo jednak *musi* zapewniać, że dopóki
    przestępca *jest* zagrożeniem, to nie może "wyjść".
    Przypadki, kiedy przestępca na przepustce dopuszcza się kolejnych
    przestępstw są chyba podstawowym powodem żądania KŚ :>

    > Wystarczy
    > stworzyć im możliwość podjęcia pracy, a w przypadku odrzucenia tej możliwości
    > stworzyć identyczne warunki jakie ma uczciwy człowiek - zasiłek. Nie widzę
    > powodu, aby morderca miał większe prawa od jakiejkolwiek uczciwej osoby.
    > Chce jeść, chce TV, chce kino domowe? Proszę bardzo - ale niech na to
    > zapracuje otrzymując najniższe wynagrodzenie (robiąc cokolwiek społecznie
    > użtecznego).

    Dobrze gadasz, tylko ciągle nie przekłada się to na, cytuję raz jeszcze:

    > i wcale nie trzeba łożyć na utrzymanie więźnia.

    Problemem są koszty *pozostałych* osób, które pracujący człowiek musi
    utrzymać. Taki, jak to napisałeś "uczciwie pracujący", ma na swoim
    utrzymaniu jakichś kierowników, pracowników biurowych itp - nawet,
    jeśli sam jest owym "biurowym", to jego praca ma sens tylko jako część
    usługi dla tych wytwarzających dobra.
    No i nie należy zapominać o środkach trwałych i wyposażeniu, potrzebnym
    do danej pracy tudzież ubocznymi wydatkami na ich utrzymanie.
    W przypadku więźnia dochodzi więcej osób, które należy utrzymać, nie
    zapominając o środku trwałym pt. "więzienie"!
    Jesteś pewien, że więzień NA TO zarobi i jeszcze zostanie mu choćby
    płaca minimalna?

    pzdr, Gotfryd