eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sprzedawca ma obowiązek wystawienia faktury korygującej ? › Re: Czy sprzedawca ma obowiązek wystawienia faktury korygującej ?
  • Data: 2011-03-09 19:23:34
    Temat: Re: Czy sprzedawca ma obowiązek wystawienia faktury korygującej ?
    Od: "Tomasz Zabłocki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam sytuację, gdzie sprzedawca - sklep internetowy, źle wystawił
    fakturę.
    Dokonując zakupu w sklepie internetowym był formularz z danymi
    dotyczącymi firmy (nazwa firmy, nip itp) oraz osoby prywatnej.
    Sklep automatycznie wygenerował fakturę na osobę zamiast na firmę.

    Na moją prośbę o wystawienie poprawnej faktury lub faktury
    korygującej, sprzedawca odpowiada, że ja muszę
    wystawić i wysłać mu notę korygującą.

    Moje pytanie jest, czy w przypadku pomyłki na fakturze z winy
    sprzedawcy, sprzedawca może odmówić wystawienia faktury korygującej i
    domagać się noty korygującej ?

    Jeżeli są błędne dane w polu odbiorcy faktury nie ważne z czyjej winy, to
    faktycznie odbiorca faktury musi wystawić notę korygującą.
    Jeżeli jest pomyłka w innej części faktury to fakturę korygującą wystawia
    sprzedawca.
    pozdrawiam Tomasz