  • Data: 2009-09-26 20:18:23
    Temat: Re: Czy spamem jest...
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdyż ponieważ spam to dużo szersze pojęcie niż niezamówiona informacja
    > handlowa. Spam to ogólnie niechciana przesyłka.

    A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
    jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie? Przecież najpierw
    musiałbym wysłać inną "niechcianą przesyłkę" (a w każdym razie niezamówioną),
    tym razem z pytaniem; będzie ona zawierała niezamówione informacje, np. adres
    nadawcy, o niechcianym pytaniu już nie mówiąc.

    Aha, że mogę najpierw zadzwonić? Niby tak - ale:
    - zajmę tym znacznie więcej czasu odbiorcy, wzywając go do telefonu - niż
    wysyłając "niechcianą przesyłkę"
    - skąd ja mogę wiedzieć, czy mój telefon jest chciany, czy może właśnie niechciany?

    A jak już ustalę, że moja przesyłka jest "chciana" - to jaką mam gwarancję, że
    zanim zdążę ją wysłać, to się odbiorca nie rozmyśli, i mój e-mail wprawdzie przy
    wysyłce jeszcze był chciany - ale przy odbiorze już, niestety, zupełnie nie?

    Takie rzeczy NAJPIERW warto szczegółowo wyjaśnić, jak się chce coś penalizować.