  • Data: 2017-12-03 09:18:49
    Temat: Re: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co by było, gdyby sprzedający podał (na produkcie, w cenniku) podwójną
    > cenę? 104 kartą, 100 gotówką?

    Nic by nie było, bo tak jest w większości sklepów,
    które mają zróżnicowane te ceny.
    Jedni piszą, że kartą jest drożej a jak przychodzi centrum
    rozliczeniowe, to okazuje się, że kartą jest tyle samo,
    tylko dla płacących gotówką jest rabat albo jakaś inna regułka.
    I jakoś ani federacje konsumentów ani lamenty
    klientów od kilkunastu lat ani organizacje płatnicze
    nic z tym nie mogą zrobić, to znaczy, że jest prawnie OK.
    Zakupy od 10zł kartą też były formalnie prawnie niedopuszczalne,
    ale znikły z upowszechnieniem internetu i brakiem opłat
    w centrum rozliczeniowym.
    Na te rabaty też by się coś chytrego znalazło, ale na razie nikomu nie
    zależy aż tak.