    Date: Sat, 25 Jun 2022 16:25:45 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62b70dfb$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?

    W dniu 25.06.2022 o 15:30, Shrek pisze:
    > Ja wiem że kacapy są tępe, ale bez przesady. Przecież oni dokładnie
    > wiedzą gdzie mamy bazy paliwowe czy jednostki wojskowe (i tak do
    > dyslokacji). Jedynymi tajemnicami jakie koleś ujawnia to poziom
    > niekompetencji ochrony i kulsonów.

    Chwilowo również Twój. Po pierwsze dyslokacja jednostek wojskowych nie
    ma żadnego znaczenia strategicznego. Koszary obronne, to sztuka wojenna
    XVIII~IX wieku. Obecnie wojsko w razie "W" natychmiast ucieka z koszar.
    Wydaje mi się, ze nawet nikt nie próbuje tego bombardować, bo wiadomo,
    ze to bez sensu.

    Jak wstąpiliśmy do NATO, to przede wszystkim zmieniono lokalizację
    istotnych obiektów - które dało się przenieść. Bo przykładowo lotniska
    nagle nie przeniesiesz. Tzn. da się, ale to wymaga spełnienia pewnych
    warunków, które nie są jakoś szczególnie tajne, ale nie widzę powodu, by
    o tym tu pisać. Profesjonaliści wiedzą, o co chodzi, a reszcie ta wiedza
    na niewiele się przyda. NATO ma taką koncepcje, że chroni lotniska opl.
    Układ Warszawski miał koncepcje ukrywania lotnisk.

    Jeśli chodzi o "bazy paliwowe", to też można albo je bronić, albo mieć
    takie, o których przeciwnik nie wie, a jeśli nie da się ukryć jego
    istnienia, to przynajmniej nie wie dokładnie, gdzie jest. Zastanawiałeś
    się czasem, czemu w wojsku wszystko (niemal) jest mobilne? Uważasz, że
    budujemy autobusy sztabowe, bo wojskowi są miłośnikami surwiwalu?
    Zamiast dowodzić z cieplutkiego pokoju sztabowego, to uwielbiają w namiocie.

    To, ze Ty masz kompleksy i na siłę próbujesz udowodnić niekompetencję
    służb, to ja na to nic nie poradzę. To po prostu powinno się już chyba
    leczyć, ale nie czuję się powołany do diagnozowania tego. Służby
    oczywiście idealne nie są, ale jak już koniecznie chcesz "błyskać", to
    pasowałoby choć elementarną wiedzę mieć w takich zagadnieniach. Przy
    czym ja się doskonale bawię czytając Twoje wypowiedzi i jeśli chodzi o
    mnie, ton nie przeszkadzaj sobie. Po prostu, jak poziom indolencji, albo
    chamstwa z Twojej (albo kogoś innego) strony przekracza poziom mojej
    tolerancji, to się wyłączam i tyle.

    --
    Robert Tomasik