    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy podać ojca dziecka?
    Date: Mon, 6 Mar 2006 07:53:11 +0100

    Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości: <440b804f$1@news.home.net.pl>...

    >Twierdzę, że jesteś Żydem. Jak zareagujesz na próbę ściągnięcia ci
    >publicznie gaci w celu wystawienia dowodu na światło dzienne?

    Publicznie? Dam w ryj. Mocno.
    Sąd nie będzie zlecał publicznego obnażania się. Czy nazwiesz mnie Murzynem,
    Żydem, czy Marsjaninem co za różnica - nikt nie uwierzy. Poza tym zdaje się,
    że w Polsce bycie Żydem nie jest karalne? To nie III Rzesza... Bycie
    Marsjaninem też chyba nie...

    >Zdajesz sobie sprawę, że prezentujesz w tej chwili mentalność
    >inkwizytora badającego podejrzaną o czary?

    Nie chodzi o czary ale o prawa rodzicielskie.
    Czy pozbawianie praw rodzicielskich (tzn. uniemożliwianie ich ustalenia)
    z powodu własnego widzimisię jest normalne?

    >[...]
    >Z tego samego powodu, z którego ty możesz odmówić poddania się badaniu
    >krwi, kiedy przyjdzie do ciebie jakiś wariat twierdzący, że masz HIV.

    Może sobie twierdzić. Na razie nosicielstwo HIV nie jest karalne, a leczenie
    przymusowe.

    >Albo odmówić poddania się badaniu treści żołądka, jak inny wariat
    >przyjdzie twierdzić, że zeżarłeś jego ukochanego pieska.

    To sąd a nie właściciel pieska decyduje, czy mam się poddać, czy nie.
    Jeżeli to będzie wariat to sąd się nie będzie wygłupiał.
    Sugerujesz, że każdy ojciec wnoszący o badania genetyczne w celu ustalenia
    ojcowstwa to wariat?

    A co w takiej sytuacji: ojciec wnosi o badania w celu ustalenia ojcowstwa.
    Matka odmawia. Twierdzi, że nie było współżycia, ojciec twierdzi, że było.
    Sąd nie nakazuje badań.
    Po kilku latach matce się coś odkręciło i wnosi o ustalenie ojcowstwa.
    Twierdzi, że doszło do współżycia, ojciec, że nie. Matka chce badań
    genetycznych. Ojciec też ma prawo odmówić?

    Arek