  • Data: 2005-08-10 00:42:24
    Temat: Re: Czy operator ma rację?
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke) szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Aug 2005 00:41:27 +0200, Harry
    <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> wrote in article
    <ddbb13$5fv$2@nemesis.news.tpi.pl>:

    > nie wiem czy moga cie oskarzyc naprzyklad o bezpodstawne wzbogacenie
    > sie, albo cos w tym sensie. kozystales z czegos z czego de fakto nie
    > powinienes. oczywiscie jestem po twojej stronie, powinni sie trzymac
    > umowy i wylaczyc usluge z koncem okresu wypowiedzenia

    Witam,
    wszyscy wydają się zgodni, że skoro korzystał, to ma jakiś moralny
    obowiązek zapłacenia, a przynajmniej powinien czuć się winny, bo
    ,,korzystał, a nie powinien''. Dla mnie to wcale nie jest oczywiste.
    Teraz różni operatorzy miewają przeróżne promocje, a to darmowe
    weekendy, a to darmowe minuty, a to darmowe okresy próbne... Nawet gdyby
    człowiek chciał, to nie nadąży za tym wszystkim. Może akurat ten
    operator wprowadził darmowy okres po rozwiązaniu umowy? Skąd człowiek ma
    wiedzieć, że nie, i czemu ma domniemywać najmniej korzystną dla siebie
    opcję?

    Kiedyś moja mama dostała pocztą, zwykłym listem, książeczkę ,,Tajemnice
    fatimskie'' (or compatible) + wypełniony przekaz i list z wezwaniem do
    zapłaty. Przez tydzień jej tłumaczyłam, że nie musi tego odsyłać na
    własny koszt, ani nie musi się tłumaczyć, że nie zamawiała. W końcu
    wzięłam cały ten kram i osobiście wyrzuciłam do kubła. Ale mama i tak
    czuła się nie w porządku. Zdarzenia moim zdaniem bardzo podobne... Czasy
    teraz takie, że różni nachalni naciągacze wciskają ludziom niezamawiane
    towary/usługi w sposób wręcz uniemożliwiający odmowę i usiłują wyłudzić
    pieniądze żerując na poczuciu winy (,,wziąłeś/skorzystałeś, więc
    płać''). To działalność tych naciągaczy jest IMO moralnie naganna.

    Pozdrawiam
    Nina
    --