  • Data: 2007-08-11 00:19:22
    Temat: Re: Czy naleĹźy mi siÄ? odprawa od pracodawcy?
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bankowy" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns99886F3263D00bankowygo2pl@217.17.47.18...
    > w <news:f9h89k$rv4$1@news.onet.pl:>

    > Czy jesli nie bedzie rekrutacji na moje miejsce, to mozna traktowac
    > jako redukcje etatow? czy musza byc jeszcze inne wymogi spelnione?

    Przeczytaj wszystkie paragrafy art. 30 Kodeksu pracy. Umowę na okres
    próbny można rozwiązać za wypowiedzeniem bez podawania przyczyny.
    Skoro masz 2-tygodniowe wypowiedzenie, to umowa o pracę została
    zawarta na 3 miesiące, z czego już trochę przepracowałeś. Gdyby
    pracodawca miał Ci wypłacać odprawę, to nie rozwiązywałby z Tobą umowy
    o pracę za wypowiedzeniem, tylko poczekałby do końca 3-miesięcznej
    umowy i podziękował Ci wtedy za pracę, wręczając świadectwo pracy.
    Po raz pierwszy spotykam się z oczekiwaniem odprawy przez pracownika
    zatrudnionego na okres próbny.
    W okresie wypowiedzenia zostałeś zwolniony z obowiązku świadczenia
    pracy, więc możesz ten czas (za który otrzymasz wynagrodzenie)
    wykorzystać na poszukiwanie nowej pracy.
    Odprawę przy zwolnieniach grupowych - głównie pracowników
    zatrudnionych na czas nieokreślony - wypłacają pracodawcy
    zatrudniający ponad 19 pracowników.

    Pozdr

    --
    wa