eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mogę podać się za specjalistę od czegoś, nie mając żadnych dokumentów itd ?? › Re: Czy mogę podać się za specjalistę od czegoś, nie mając żadnych dokumentów itd ??
  • Data: 2014-01-16 17:16:24
    Temat: Re: Czy mogę podać się za specjalistę od czegoś, nie mając żadnych dokumentów itd ??
    Od: politowy <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Znalazłem już, więc mogę

    Rzeczownik specjalista łączy się z różnymi przyimkami w zależności od
    znaczenia:
    o specjalista od czegoś/ w czymś - to in. człowiek biegły w czymś,
    znawca czegoś: specjalista od ubezpieczeń; specjalista od ogrodów;
    specjalista w zakresie prawa karnego;

    o specjalista do spraw - to zwykle część nazwy czyjegoś stanowiska
    pracy: specjalista do spraw kontaktów z mediami; specjalista do spraw
    spedycji; specjalista do spraw logistyki;

    o specjalista czegoś - to in. lekarz zajmujący się jakimś działem
    medycyny: specjalista chorób przewodu pokarmowego; specjalista
    psychiatrii klinicznej.

    Bo nie napisze specjalista do spraw itd, tylko specjalista OD CZEGOŚ -
    jedno słowo a tyle znaczy ;)