  • Data: 2008-05-22 13:54:25
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    T pisze:

    > A kredytowanie zapłaty na podstawie numeru odciśniętego na kawałku
    > plastiku już nie?

    On niczego nie kredytuje. On ma gwarancję centrum rozliczeniowego. Tak
    samo, jak w przypadku banknotów ma gwarancję NBP.

    > I jaka to jest w praktyce różnica? Pomijając różnicę semantyczną? Jeśli

    Jedno jest legalne, drugie nie.

    > towar kosztuje 10 zł, a kartą 12 zł to jest be i prawa konsumenta są
    > strasznie gwałcone, a jeśli ten sam towar kosztuje 12 zł, ale gotówką 10
    > zł to już jest cacy?

    Dokładnie.

    To jest PRAWO. Wiadomo, że w praktyce i tak zapłaci klient, ale on ma -
    patrząc na towar na półce i etykiety z cenami - z góry wiedzieć, ile
    zapłaci.

    Jest mnóstwo spraw, które niby się niewiele różnią, ale z formalnego
    punktu różnica pomiędzy nimi to (w skrajnych przypadkach) wolność albo
    kilka lat odsiadki (np. "współżycie intymne" osoby 17-letniej lub
    starszej z osobą dzień przed 15. urodzinami lub dzień po 15. urodzinach).

    Inny przykład: rozpoczęcie prac budowlanych dzień przed i dzień po
    upłynięciu ustawowego terminu od zgłoszenia. Przed - i masz poważne
    kłopoty, jak ktoś się przyczepi. Dzień po - i jesteś czysty. Różnica
    niby drobna, a może kosztować kilkadziesiąt tysięcy.

    > "Bardziej" cena niż przypadek, którego się uczepiłeś. W sklepie
    > wysyłkowym za cholerę nie kupisz towaru bez opłacenia dostawy. A w
    > sklepie kartą płacić nie musisz, możesz gotówką.

    Dziwne, bo ja dość często odbierałem osobiście rzeczy kupowane na Allegro...