  • Data: 2008-05-22 16:25:35
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: T <...@t...warszawa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Dostawa czy opakowanie to osobne usługi.

    Podobnie jak możliwość dokonania płatności kredytowanej poprzez okazanie
    plastikowej karty.

    > Sprzedający równie dobrze
    > mógłby doliczać jakąś "prowizję" za płatność konkretnymi banknotami (bo
    > np. są częściej niż inne fałszowane) albo za to, że ktoś nie miał
    > dokładnie odliczonych drobnych.

    W myśl obowiązujących przepisów chyba nie mógłby, ale nawet gdyby mógł to
    raczej by tego nie robił -- tyle że mało kto by u niego wtedy kupował.

    Tak jak ja nie kupuję w sklepach które robią problemy z kartami, co nie
    przeszkadza mi bronić ich prawa do dowolnego kształtowania cen, o ile
    oczywiście informują o nich należycie klientów.

    > To jest usługa, ale tylko pomiędzy sprzedawcą a jego centrum
    > rozliczeniowym. Dla klienta nie jest to usługa, tylko sposób płatności.

    To takie bzdurzenie: "(dostawa) To jest usługa, ale tylko pomiędzy
    sprzedawcą a firmą transportową. Dla klienta nie jest to usługa, tylko
    sposób otrzymania produktu za który zapłacił."

    > Łaskawie zapoznaj się, dziecko drogie, z ustawą o cenach oraz z
    > kodeksem
    > cywilnym - rozdziały o sprzedaży oraz o zawarciu umowy.

    Wskaż mi jakikolwiek przepis wymuszający taką samą cenę niezależnie od
    sposobu płatności (karta, kredyt, premium sms, worek ziemniaków).

    --
    http://tomasz.warszawa.pl