  • Data: 2008-05-23 01:56:47
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    T pisze:

    > Podobnie jak możliwość dokonania płatności kredytowanej poprzez okazanie
    > plastikowej karty.

    To nie jest usługa.

    Inaczej miałbyś na rachunku stosowną pozycję.

    > W myśl obowiązujących przepisów chyba nie mógłby, ale nawet gdyby mógł to
    > raczej by tego nie robił -- tyle że mało kto by u niego wtedy kupował.

    To nie ja twierdzę, że przyjmowanie takiej czy innej formy płatności to
    jakaś specjalna "usługa"...

    > Tak jak ja nie kupuję w sklepach które robią problemy z kartami, co nie
    > przeszkadza mi bronić ich prawa do dowolnego kształtowania cen, o ile
    > oczywiście informują o nich należycie klientów.

    Miejscem do informowania klienta o cenie towaru jest półka z towarem.

    > To takie bzdurzenie: "(dostawa) To jest usługa, ale tylko pomiędzy
    > sprzedawcą a firmą transportową. Dla klienta nie jest to usługa, tylko
    > sposób otrzymania produktu za który zapłacił."

    Dostawa to jest usługa - i klienta nie obchodzi, czy sprzedawca
    dostarcza własnym transportem, czy poprzez firmę zewnętrzną.

    > Wskaż mi jakikolwiek przepis wymuszający taką samą cenę niezależnie od
    > sposobu płatności

    Łaskawie zapoznaj się, dziecko drogie, z ustawą o cenach oraz z kodeksem
    cywilnym - rozdziały o sprzedaży oraz o zawarciu umowy.

    > (karta, kredyt, premium sms, worek ziemniaków).

    Worek ziemniaków nie jest środkiem płatniczym.