eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku › Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh5.neoplus.
    adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Fri, 6 Oct 2023 16:11:56 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <uf1pnj$vqh$2$Shrek@news.chmurka.net> <0N8TM.68776$_p34.45817@fx11.ams1>
    <ufj7p9$rql$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <B6aTM.13822$zs26.1484@fx04.ams1> <_faTM.75929$07Jf.1841@fx12.ams1>
    <70ls4yhfpxvp$.1b0lw5hfiprln$.dlg@40tude.net>
    <ufjjdd$rql$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <1l7z2lkz2ovsw.91565igq0kl4$.dlg@40tude.net>
    <ufjoje$rql$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    <1ozu7y5rhsdu5.mez1wiu3m42y$.dlg@40tude.net>
    <ufkb71$rq2$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ufkbp8$kck$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufkdp3$rql$4$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ufkgqg$kcj$5$Shrek@news.chmurka.net> <QpmTM.182$U4F3.144@fx09.ams1>
    <ufld1p$tpd$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <r7gwy8n4hd2y$.13u4vu3sz2n2j$.dlg@40tude.net>
    <ufme4t$180$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ymrqsb0hup4.cw2hrcja3744$.dlg@40tude.net>
    <ufmj29$180$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ufn0op$oau$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aabh5.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabh5.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.5";
    logging-data="3379"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:cFNcLrI6WYqdic6owsu3s+lNW1U=
    sha256:uWesRdBEBweBMZtFYAaZw+nMuTLTpwcyY66xmB3jBoU=
    sha1:D2onk4F3Ps8/QKuJDn3tLbBKZxM=
    sha256:RVihynJgiQnuVFTjNFNFCeDg0z0rn5YUldOsPL+dX9M=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:841999
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 5 Oct 2023 20:59:03 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 05.10.2023 o 17:05, Robert Wańkowski pisze:
    >>>> Kto mu doradził spieprzanie? Chyba większe szanse miał, że dostanie w
    >>>> zawiasach niż, że go nie złapią.
    >>> Po takiej nagonce? Odsiadka pewna. Sam widzisz, ze Ziobro to mu chce
    >>> zabójstwo dosolic. I nie wiadomo, czy sąd sie tu nie ugnie ...
    >> No zaraz po zdarzeniu, przyznanie się, współpraca, skrucha, to by Ziobro
    >> nie miał co robić.
    >
    > Sądzę, że zaraz po zdarzeniu, to kierujący BMW był przekonany, ze to
    > wina KIA, bo zamulał na lewym pasie.

    Jak sam pisałes - to nie upoważnia do wjechania

    > Codziennie na drogach szybkiego
    > ruchu jeździ szereg takich ludzi. Trudno mi powiedzieć, ilu z nich
    > przekracza 200 km/h,

    Pod Warszawą moze wiecej, ale pod Wrocławiem to wystarczy 140,
    aby byc jednym z szybszych pojazdów na autostradzie.
    Z rzadka sie zdarzają szybsi. No ale się zdarzają.

    > ale do spowodowania zagrożenia, to wystarczy i 180
    > km /h, jeśli kierujący nie zwalnia pomimo zajętego pasa, tylko najeżdża
    > Ci na tył domagając się zwolnienia pasa.

    do spowodowania zagrozenia to wystarczy i 110 - albo przez takiego,
    co się "domaga", albo przez takiego, co zmienia pas i nie popatrzy w
    lusterka..

    > Jak ma facet wolny pas i dobry samochód, to niech sobie i te 250 km/h
    > jedzie.

    W Polsce wolno jednak tylko 140. 250 to moze byc w sferze postulatów.
    Choc jak widac za Odrą wolno szybciej, a wypadkow mniej niz u nas.

    Tylko oni tez wcale tak szybko nie jezdza, to nieliczni.

    Tzn nieduzo ponad 160, jeszcze mniej ponad 180, nieliczni ponad 200,
    a 250 to juz mało samochodów w ogóle potrafi ..

    > Osobiście jestem przeciwny, bo z reguły co chwilę trzeba hamować

    Przy troche wiekszym ruchu po prostu sie nie da, bo tamują.

    Ale przede wszystkim - im szybciej, tym jednak zagrozenie rosnie.
    Ktos nie popatrzy w lusterko i drogę zajedzie i nieszczęscie gotowe.
    Albo popatrzy, zobaczy że pojazd z tyłu daleko ... i tez zajedzie.

    Ciekawe, ze w Niemczech nie mają takich problemow.
    A moze mają, tylko nie mówią :-)

    > i wcale na całym odcinku się szczególnie szybciej nie dojedzie, a co się
    > przy tym człowiek oszarpie? Natomiast nie byłoby problemu, jakby nie
    > najeżdżał na tył poprzedzającego pojazdu i nie musiał podejmować nagłej
    > decyzji, by go od prawej omijać.

    No i tu jest wlasnie to - przy 140 dochodzi sie dlugo, przy 160 tez w
    miare długo, a hamowanie jeszcze nieduze, a przy 250 czasu malo.
    Tzn zakladając ze ten z przodu jedzie 90-120 ...


    Pamietam A4 pod Wroclawiem, jak jeszcze "schodami" była.

    Wszyscy jechali lewym ... i przy ~150 tirmani grzecznie zjezdali na
    prawy widząc auto w lusterku, a przy 170 tez zjezdzali, ale już nie
    zdążali i trzeba było hamowac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1