    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    <ufe08k$4ao$3$RTomasik@news.chmurka.net> <5QvSM.5001$yjr6.3721@fx03.ams1>
    <idwo5qpx1brp$.1h63itz3b1131.dlg@40tude.net>
    <3axSM.75906$07Jf.70061@fx12.ams1>
    <uff7lf$4ao$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hEISM.79775$NSo2.69786@fx13.ams1>
    <ufhmsf$vr0$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufhri7$1qt$27$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufi0vm$vr0$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 05 Oct 2023 23:38:50 GMT

    On 2023-10-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Cała rekonstrukcja - nie wiem na ile poprawna - pokazuje, że KIA jechała
    > lewym pasem pomimo tego, że miała wolne dwa prawe. Oczywiście nie

    Jak ta scena ma do kupy kilkadziesiąt sekund to trochę mało, aby nawet
    sugerować, że nie powinna jechać tym pasem.

    > upoważniało to BMW do najechania na tył, ale kilkukrotne podkreślenie w
    > filmie, że KIA jechała prawidłowo nie podnosi wiarygodności oceny tego
    > filmu. No i BMW jest skasowane skośnie tak, że lewy błotnik się nie
    > zachował, a zatem ta rekonstrukcja nie pasuje do uszkodzeń samochodów na
    > zdjęciach.

    Nie wiem co tam i gdzie rekonstruuja, ale wydawało mi, że przeważające
    opinie sa takie, że bmw próbował ją wyprzedzić z prawej, kia zaś moment
    przed lub moment po próbowała puścić bmw zmieniając pas właśnie na
    prawy. Wtedy doszło do kolizji. I uprzedzając, nie uważam, żeby to była
    wina kii, mimo, że formalnie mogła zajechać drogę bmw. Nikt nie ma prawa
    się spodziewać ani nie ma tez możliwości prawidłowej oceny w warunkach
    ograniczonej widoczności, że samochód za nami jedzie pod 300km/h. Do
    tego dochodzi jeszcze jak ten manewr wykonywało bmw. Najpier wali kii
    światłami a potem nie czekając na jej manewr zmienia pas próbując
    wyprzedzić ją z prawej.

    --
    Marcin