eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie › Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: fi5h <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam
    pytanie
    Date: Fri, 10 Dec 2004 09:42:55 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 110
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl
    Message-ID: <cpbni2$298$1@news.onet.pl>
    References: <cp9cnh$c63$1@inews.gazeta.pl> <cp9roi$qqo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cpajl8$qim$1@news.onet.pl> <cpb8i1$seb$2@news.onet.pl>
    <cpbh9t$irt$1@news.onet.pl> <p...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 2.eia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1102668162 2344 212.160.136.163 (10 Dec 2004 08:42:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Dec 2004 08:42:42 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; PL; rv:1.7.3) Gecko/20041007
    Debian/1.7.3-5
    X-Accept-Language: pl, en
    In-Reply-To: <p...@z...router>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262320
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    >
    >
    > Tylko że przechowywanie takiego opakowania najczęściej jest MZ nadmiernie
    > uciążliwe (w rozumieniu ogółu przepisów i orzecznictwa). Ponadto, co by
    > dolać jeszcze oliwy do ognia, to wiadoma ustawa nakłada na sprzedawce
    > obowiązek pokrycia kosztów dostarczenia i (de)montażu. Czyli tak na dobrą
    > sprawę, jeśli założyć że prawidłowo dostarczony towar to w opakowaniu
    > (ryzyko uszkodzenia w czasie transportu), to sprzedawca powinien jeszcze
    > pokryć zwrot kosztów związanych z owym opakowaniem, jako że klient
    > opakowania trzymać obowiązku nie ma. Jak ci się podoba takie podejście? :)

    ale opakowanie klient dostal, a to ze je wyrzucil to jego problem, po to
    wlasnie klient dostaje towar w opakowaniu by w momencie reklamacji owe
    opakowanie wykorzystac.
    Ponad to zwroc uwage ze nawet w gwarancji jest napisane ze powinno byc
    oryginalne opakowanie. nie jest tak bez powodu. Chodzi o to ze
    opakowanie powinno byc fabryczne czyli takie ktore umozliwia wg
    producenta bezpieczne transportowanie i magazynowanie sprzetu.
    Jesli klient mialby sam sobie robic opakowanie to wierz mi cuda na kiju
    by sie dzialy :D znam to z praktyki :D bo takich zmyslnych rzeczy w
    roznych opakowaniach czasem wlasnej produkcji to swiat nie widzial,
    Ja wiem ze polacy sa zaradni ale czasem ta zaradnosc tez musi miec
    granice :D:D

    Zgodnie z ustawa sprzedawca jest zobowiazany pokryc koszty transportu
    ale nigdzie nie jest napisane ze ma pokryc koszty pakowania sprzetu
    (tylko demontazu)a skoro towar juz za wczasu jest sprzedawany w
    odpowiednim opakowaniu ktore klient dostal za free to juz inna sprawa.
    Oczywiscie zwrot kosztow jest tylko w przypadku uzasadnionej reklamacji
    a z doswiadczenia moge powiedziec ze u mnie to akurat ok 30%

    Co do przechowywania to coz, sam mam karton po 45" TV i jakos dalo sie
    go schowac, tak samo karton od monitora czy innych sprzetow. Mieszkam w
    malutkim mieszkaniu i naprawde da sie przechowac wszystko jak sie chce.
    Wiekszosc ludzi wywala opakowania a potem przychodza do serwisu z
    monitorem albo telewizorem zawinietym w recznik lub kocyk. Paranoja.
    Moim zdaniem klient powinien w tym momencie odpowiadac za uszkodzenia
    podczas transportu skoro nie dostarczyl sprzetu w opakowaniu w ktorym go
    zakupil. Ustawa jasno tego nie precyzuje ale nie mowi tez o tym ze tak
    nie moze byc i nie naklada na sprzedawce obowiazku pakowania i
    zabezpieczania na jego koszt. Tak wiec mysle ze sprawa do dyskusji,


    >
    > Jako konsumenta i kupującego mało obchodzą mnie problemy zgodności nalepek
    > z którymi nie radzi sobie jakiś serwis.

    Jak oddasz na gwarancji a powiedza ze to nie jest oryginalne opakowanie
    a w gwarancji stoi jak wol ze ma byc w oryginalnym opakowaniu to
    zaczniesz sie martwic. Znam juz troche ludu ktorzy tak narobili sobie
    klopotow i musieli sie nastekac by potem to zalatwic.
    Autoryzowany serwis wymiga sie o byle co ze swoich powinnosci jak bedzie
    chcial tak wiec lepiej spelniac warunki gwarancji, a serwis to wlasnei
    sobie dobrze z tym radzi, tzn ze sprawdzenie tych zgodnosci.
    Na szczescie takie rygorystyczne zasady do czestych praktyk nie naleza.


    Dla nie-serwisanta te aspekty nie
    > są aż tak logiczne. Tym bardziej nie widzę powodu abym dla wygody serwisu
    > miał sobie robić z chałupy składowisko kartonów.
    >

    Chodzi o bezpieczenstwo Twojego sprzetu, jesli nie masz opakowania to
    najczesciej sprzet transportowany jest na odpowiedzialnosc klienta
    (takie sa warunki gwarancji) i uszkodzenia fizyczne ida na konto klienta.
    Wiec jesli dla Ciebie dopelnianie warunkow gwarancji nie jest istotne to
    coz :) lepiej wtedy i z gwarancji nie oddawac i ja w ogole sobie odpuscic :)

    >>Tak samo moge zapytac co jesli klient przyniesie do reklamacji z
    >>niezgodnosci TV bez opakowania, caly obdrapany i uwalony farba i
    >>tynkiem, bo TV ogladali sobie robotnicy na budowie, i teraz chca go
    >>wymienic bo to a tamto.
    >
    >
    > Należy przyjąć o ile usterka nie będzie miała związku z owym ochlapaniem.

    pewnie ze nalezy, ale spojrz jaki to paradoks jesli chodzi o kwestie
    uszkodzen fizycznych sprzetu zwiazanych z niedostarczeniem opakowania.

    albo jak przyjac robot kuchenny w ktorym sa grube warstwy miesa itp. W
    ciagu 14 dni to ten robot anid do naprawy ani do niczego moze sie nei
    nadawac :):) a takie rzeczy ludzie czasem przynosza i nie wpadna na
    pomysl by umyc nawet. i co ? sprzedawca ma to myc ?
    paranoja.


    Czajnik gdzie ekspansja kamienia siega az zamykajacej pokrywy. "Czajnik
    nie chce gotowac wody" jasne ze nie chce skoro na dnie jest 2cm kamienia
    "A skad ten kamien, skoro jest to musial on juz tam byc od poczatku!"
    hehe :) i lepsze teksty z tym zwiazane tez mozna uslyszec :) a wtedy
    krotkie pismo na temat uszkodzenia sprzetu przez uzytkownika bo nie dbal
    o prawidlowe funkcjonowanie sprzetu.


    >
    >
    >>A co jesli oddajesz TV do reklamacji bez opakowania a on w koncu wymaga
    >>transportu do autoryzowanego serwisu. Sprzedawca nie jest przeciez
    >>zmuszony do tego by trzymac opakowania do kazdego sprzedawanego zakupu.
    >
    >
    > A co mnie to obchodzi? Obowiązku bycia sprzedawcą nie ma.
    >
    bycia klientem takze nie ma, a opakowanie kazdy sprzet posiada i nie
    jest to jego aspekt ozdobny. Tak wiec owszem moge przyjac sprzet bez
    opakowania ale uszkodzenia w transporcie spadaja na klienta.
    (zadalem podobne pytanie babce z federacji jak bylem na szkoleniu, i
    sama przyznala ze praktyka jak najbardziej sluszna)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1