eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie › Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
  • Data: 2004-12-10 07:25:45
    Temat: Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <cpbh9t$irt$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
    >> A twierdzisz tak na podstawie?
    >> Pytanie pomocnicze - w jakim czasie od zakupu można teoretycznie uzyskać
    >> wymianę rzeczy i czy kupujący powinien przez ten czas przechowywać
    >> opakowanie?
    > przeskoczenia bo da sie to zalatwic. Jednak glupota jest niedostarczenie
    > np opakowania od TV bo przeciez w przypadku wymiany klient nie chce
    > chyba dostac nowego TV bez opakowania, a potem miec problemy z jego

    Tylko że przechowywanie takiego opakowania najczęściej jest MZ nadmiernie
    uciążliwe (w rozumieniu ogółu przepisów i orzecznictwa). Ponadto, co by
    dolać jeszcze oliwy do ognia, to wiadoma ustawa nakłada na sprzedawce
    obowiązek pokrycia kosztów dostarczenia i (de)montażu. Czyli tak na dobrą
    sprawę, jeśli założyć że prawidłowo dostarczony towar to w opakowaniu
    (ryzyko uszkodzenia w czasie transportu), to sprzedawca powinien jeszcze
    pokryć zwrot kosztów związanych z owym opakowaniem, jako że klient
    opakowania trzymać obowiązku nie ma. Jak ci się podoba takie podejście? :)

    > serwisowaniem na podstawie gwarancji gdzie czasem numery seryjne
    > opakowania i sprzetu musza sie zgadzac. Tu nie chodzi o ustawe a chodzi
    > o czysto logiczny aspekt serwisowania i zabezpieczenia sprzetu. Dlatego
    > tez jest to sprawa do dyskusji.

    Jako konsumenta i kupującego mało obchodzą mnie problemy zgodności nalepek
    z którymi nie radzi sobie jakiś serwis. Dla nie-serwisanta te aspekty nie
    są aż tak logiczne. Tym bardziej nie widzę powodu abym dla wygody serwisu
    miał sobie robić z chałupy składowisko kartonów.

    > Tak samo moge zapytac co jesli klient przyniesie do reklamacji z
    > niezgodnosci TV bez opakowania, caly obdrapany i uwalony farba i
    > tynkiem, bo TV ogladali sobie robotnicy na budowie, i teraz chca go
    > wymienic bo to a tamto.

    Należy przyjąć o ile usterka nie będzie miała związku z owym ochlapaniem.

    > A co jesli oddajesz TV do reklamacji bez opakowania a on w koncu wymaga
    > transportu do autoryzowanego serwisu. Sprzedawca nie jest przeciez
    > zmuszony do tego by trzymac opakowania do kazdego sprzedawanego zakupu.

    A co mnie to obchodzi? Obowiązku bycia sprzedawcą nie ma.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1