eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze) › Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze)
  • Data: 2024-05-31 20:37:27
    Temat: Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.05.2024 o 17:10, Tomaszek pisze:
    > Spotykam się coraz częściej przy produktach spożywczych z czymś takim,
    > że nazwa produktu wprowadza  ewidentnie w błąd. Jeszcze na upartego
    > można by przeboleć pasztet z królika, który jak poczytamy w składzie ma
    > mięsa z tego królika.... 0.5 %:))) Jest nazwa ,,Pasztet z królika", jest
    > mięso z królika, jest:) Pewnie dobrych prawników mają i pewnie tu jest
    > zgodne z prawem, choć nie jest w porządku;)
    > Ale spotkałem produkty, które mimo że mają coś w nazwie to w składzie
    > już tego nie mają wcale. Przykłady:
    > - niektóre piwa na rynku mają w nazwie ,,chmielone", ,,chmielowe" itp., a
> [...]

    Art. 3 Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji mówi, że czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności
    (...) wprowadzające w błąd oznaczenie towarów (...). Art. 10. Czynem
    nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie towarów lub usług albo
    jego brak, które może wprowadzić klientów w błąd co do pochodzenia,
    ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości
    zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów
    albo usług, a także zatajenie ryzyka, jakie wiąże się z korzystaniem z
    nich. Czynem nieuczciwej konkurencji jest również wprowadzenie do obrotu
    towarów w opakowaniu mogącym wywołać skutki określone w ust. 1, chyba że
    zastosowanie takiego opakowania jest uzasadnione względami technicznymi.
    Przepis karny do tego jest w art. 25 Ustawy, ale zwracam uwagę na
    zastrzeżenie zawarte w art. 27.

    --
    (~) Robert Tomasik