    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy celnik ma prawo kontrolowac legalnosc oprogramowania?
    Date: Mon, 16 Aug 2004 14:49:58 +0200

    On Sun, 15 Aug 2004, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ znaczenie. Celnik zdecydowanie ma prawo przeprowadzic kontrolę
    >+ oprogramowania w związku z czynnościami celnymi,

    Nie zgłaszam wątpliwości.

    >+ a jak zobaczy
    >+ oprogramowanie co do legalnosci którego będzie miał wątpliwości to po
    >+ prostu powiadomi policję.

    Ja mam jedno pytanie: czy po wszystkich nagonkach, dyskusjach,
    omawianiu rzeczy słusznych - a między tym robieniem wody z mózgu
    - umknęła gdzieś taka sprawa, że w ustawie zapisano:
    +++
    Art. 122. Ściganie przestępstw określonych w art. 115, art. 116 ust. 1, 2
    i 4, art. 117 ust. 1, art. 118 ust. 1, art. 118[1] oraz art. 119 następuje
    na wniosek pokrzywdzonego.
    ---

    Czy celnik jest "pokrzywdzony" ?

    Oczywiście pamiętam wątek o tym kiedy policjant postanowił
    "przy okazji" dokonać kontroli harddysku, bo mu się coś
    u "klienta" nie podobało :]
    IMHO to jest nadużycie - chyba nikt nie skomentawał co za
    to grozi ;>

    >+ Równiez posrednio wydaje się że powinien miec do
    >+ takiej kontroli prawo bo zwykle (w przypadku ogólnym) musi do potrzeb
    >+ celnych znać wartość towaru i kraj nabycia/pochodzenia.

    No... jeszcze krok, a zacznie się dyskusja o konieczności
    wyceny Linuksa - i ile zainstalowany Aurox różni się
    w cenie od zainstalowanego RedHata !

    pozdrowienia, Gotfryd