  • Data: 2003-02-26 17:32:44
    Temat: Re: Czy bank ma prawo sprzedawać produkty ubezpieczeniowe
    Od: "Justyna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    p l <p...@w...pl> wrote:

    > Umowa ubezpieczenia wchodzi w życie z dniem 1 marca 2003
    > samoczynnie, nawet bez udziału klienta (tak mi powiedzieli w banku).

    to źle ci powiedzieli. Obowiązek ubezpieczenia dotyczy tylko OC i budynków
    rolniczych. Nie mogą cię ubezpieczyć samoczynnie, chyba że przy zakładaniu
    rachunku wyraziłeś zgodę.

    > Jeśli się ktoś NIE godzi na ubezpieczenie to umowa o prowadzeniu
    > rachunku Eurokonto zostaje natychmiast rozwiązana, a Eurokonto
    > zostaje przekształcone w konto bieżące (bez kart bankomatowych,
    > kredytowych itp.) czyli praktycznie trzeba się z takiego banku wynieść.

    Ano właśnie. Musisz wyrazić zgodę... A jak nie wyrazisz, to bank cię
    ukarze... ;-)

    > Nigdy nie wyrażałem zgody na udostępnianie moich danych
    > przez bank jakiejkolwiek innej firmie (tym bardziej towarzystwu
    > ubezpieczeniowemu) w sprawach nie związanych z prowadzeniem
    > mojego rachunku przez bank (jaki związek z prowadzeniem rachunku
    > ma ubezpieczanie od zalania wodą mieszkania, od awarii samochodu
    > czy zgubienia bagażu w podróży),

    Do momomentu, jak nie wyrazisz zgody, bank twoich danych osobowych nie
    przekaże nikomu. Dopiero w momencie podpisywania deklaracji zgody
    podpisujesz tak naprawdę umowę z ubezpieczycielem.
    A ubezpieczenie może stanowić formę zabezpieczenia karty kredytowej, gdy
    klientowi zginie się w NW. Ryzyka NW są bardzo tanie, składki nawet na duże
    sumy ubezpieczenia nie powinny być wysokie. A reszta? Pewnie jako bonus,
    obłożone dużą franszyzą lub na niskie SU.

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna K.