  • Data: 2003-02-26 13:07:04
    Temat: Czy bank ma prawo sprzedawać produkty ubezpieczeniowe
    Od: p l <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chodzi o PEKAO S.A. Zmieniają warunki prowadzenia Eurokonta
    od 1 marca 2003. Cena konta wzrasta, ale wzrasta w/g banku
    też jego wartość i liczba zawartych w nim produktów.
    Tyle że 95 % tych produktów to ubezpieczenia typu assistance
    ( w domu, samochodzie, podróży zagranicznej, od choroby,
    nieszczęśliwego wypadku, zalania mieszkania czy zepsucia zamka w
    drzwiach).
    Pomoc ubezpieczonym zapewnia T.U. Allianz, usługo są świadczone
    za pomocą centrum Operacyjnego Z.U. ELVIA Sp. Z.oo.
    Ubezpieczonym jest właściciel Eurokonta, ubezpieczającym jest
    Bank PEKAO S.A.
    Umowa ubezpieczenia wchodzi w życie z dniem 1 marca 2003
    samoczynnie, nawet bez udziału klienta (tak mi powiedzieli w banku).
    Jeśli się ktoś NIE godzi na ubezpieczenie to umowa o prowadzeniu
    rachunku Eurokonto zostaje natychmiast rozwiązana, a Eurokonto
    zostaje przekształcone w konto bieżące (bez kart bankomatowych,
    kredytowych itp.) czyli praktycznie trzeba się z takiego banku wynieść.
    Nigdy nie wyrażałem zgody na udostępnianie moich danych
    przez bank jakiejkolwiek innej firmie (tym bardziej towarzystwu
    ubezpieczeniowemu) w sprawach nie związanych z prowadzeniem
    mojego rachunku przez bank (jaki związek z prowadzeniem rachunku
    ma ubezpieczanie od zalania wodą mieszkania, od awarii samochodu
    czy zgubienia bagażu w podróży),
    W jaki sposób chcą oni tą umowę z Allianzem i Elvią zawrzeć
    a potem realizować, skoro nie mają prawa im moich danych przekazać.
    Może są jakieś przepisy których nie znam albo czegoś nie rozumiem.

    p l