eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy bank ma prawo sprzedawać produkty ubezpieczeniowe › Re: Czy bank ma prawo sprzedawać produkty ubezpieczeniowe
  • Data: 2003-02-26 21:30:59
    Temat: Re: Czy bank ma prawo sprzedawać produkty ubezpieczeniowe
    Od: "leon" <L...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Tylko, że pismo przyszło zwykłą pocztą i napisane jest że jeśli się
    > nie sprzeciwię na piśmie, nowe warunki prowadzenia rachunku
    > z akceptacją pakietu ubezpieczeniowego nabierają mocy od 1.03.2003.

    oj jezeli sie nie myle to zgoda nie moze byc domniemana - nie moge teraz
    znalesc odpowiednich przepisow

    ale za to sa inne- jak na moj gust to sa wystarczjace zeby oskarzyc ich o
    lamanie prawa

    pozdrawiam leon



    Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst
    ujednolicony na podstawie Dz. U. z 1993 r. Nr 47, poz. 211, Dz. U. z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Dz. U. z 1998 r. Nr 106,
    poz. 668, Dz. U. z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz.1027)
    Art. 3.
    1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub
    dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy
    lub klienta.
    2. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności:(...), a także
    nieuczciwa lub zakazana reklama oraz
    o r g a n i z o w a n i e s y s t e m u s p r z e d a ż y l a w i n
    o w e j.
    Art. 12. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest nakłanianie osoby
    świadczącej na rzecz przedsiębiorcy pracę, na podstawie stosunku pracy lub
    innego stosunku prawnego, do niewykonania lub nienależytego wykonania
    obowiązków pracowniczych albo innych obowiązków umownych, w celu
    przysporzenia korzyści sobie lub osobom trzecim albo szkodzenia
    przedsiębiorcy.
    Art. 16.
    1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5. reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.



    Ustawa z 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr
    122 z 2000 r., poz. 1319; Dz. U. nr 110 z 2001 r., poz. 1189; Dz. U. nr 154
    z 2001 r., poz. 1800; Dz. U. nr 129 z 2002 r., poz. 1102)

    Art. 23 a.
    1. Przez praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumie się
    godzące w nie bezprawne działanie przedsiębiorcy. Nie jest zbiorowym
    interesem konsumentów suma indywidualnych interesów konsumentów. (...)



    Ustawa z 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (tekst
    ujednolicony na podstawie Dz.U. nr 101 z 1999r, poz. 1178, Dz.U. nr 86 z
    2000 r., poz. 958, Dz.U. nr 114 z 2000 r., poz. 1193, Dz.U. nr 49 z 2001 r.,
    poz. 509, Dz.U. nr 67 z 2001 r., poz. 679, Dz.U. nr 102 z 2001 r., poz.
    1115, Dz.U. nr 147 z 2001 r., poz. 1643, Dz.U. nr 1 z 2002 r., poz. 2)
    Art. 12.

    1. Jeżeli przedsiębiorca oferuje towary lub usługi w sprzedaży
    bezpośredniej lub wysyłkowej za pośrednictwem (...) sieci informatycznych
    (...), jest zobowiązany do podania w ofercie co najmniej następujących
    danych:
    1) oznaczenia przedsiębiorcy,
    2) numeru, pod którym przedsiębiorca wpisany jest do rejestru
    przedsiębiorców, wraz z oznaczeniem sądu rejestrowego,
    3) siedziby i adresu przedsiębiorcy. (...)




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1