  • Data: 2003-02-26 18:35:37
    Temat: Re: Czy bank ma prawo sprzedawać produkty ubezpieczeniowe
    Od: p l <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki za odpowiedź, mam teraz więcej do myślenia.

    > to źle ci powiedzieli. Obowiązek ubezpieczenia dotyczy tylko OC i budynków
    > rolniczych. Nie mogą cię ubezpieczyć samoczynnie, chyba że przy zakładaniu
    > rachunku wyraziłeś zgodę.

    Rachunek zakładałem pięć lat temu i nikt wtedy o takich
    ubezpieczeniach nie słyszał,

    > Ano właśnie. Musisz wyrazić zgodę... A jak nie wyrazisz, to bank cię
    > ukarze... ;-)

    Tylko, że pismo przyszło zwykłą pocztą i napisane jest że jeśli się
    nie sprzeciwię na piśmie, nowe warunki prowadzenia rachunku
    z akceptacją pakietu ubezpieczeniowego nabierają mocy od 1.03.2003.

    > Do momomentu, jak nie wyrazisz zgody, bank twoich danych osobowych nie
    > przekaże nikomu. Dopiero w momencie podpisywania deklaracji zgody
    > podpisujesz tak naprawdę umowę z ubezpieczycielem.

    Przy zakładaniu konta kazali podpisać zgodę na udostępnianie danych osobowych
    bankowi i podmiotom współpracującym
    z PEKAO S.A. Nie miałem pojęcia, że to teraz mogą wykorzystać
    po nawiązaniu "współpracy" z towarzystwami ubezpieczeniowymi.
    A żadnej umowy ubezpieczenia nie podpiszę, choć pan w banku
    powiedział, że oni podpisują i tak umowę z Allianz'em w imieniu
    klientów, a ktoś może np. nigdy z niej nie skorzystać, jeśli nie chce.

    > A ubezpieczenie może stanowić formę zabezpieczenia karty kredytowej, gdy
    > klientowi zginie się w NW.

    To można tak interpretować, ale ogólnie to naciąganie 1,5 mln
    klientów na drobne sumy, czyli na wielką skalę...
    Podejrzewam, że chcą sobie nadrobić to czego nie zarobili w zeszlym
    roku. A w tym mają zwolnić 750 ludzi, w ramach oszczędności.

    Pozdrawiam,
    p l