eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów? › Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Date: Mon, 20 May 2019 04:00:25 GMT

    On 2019-05-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Osadzenie w zamkniętym ogranicza dalsze szkody. Co do naprawienia, to
    > pogląd, iż ma to czynik Kościół, a nie ksiądz jest dla mnie akurat
    > nietrafiony - o ile nie da się Kościołowi współwiny przypisać. Kościół
    > jest osobą prawną i za czyny swoich wyznawców cywilnie nie odpowiada z
    > zasady.

    Tu rozmawialismy trochę o aspektach moralnych, ale też przecież ten
    ksiądz nie działa w próżni, ale jest elementem pewnej organizacji. Można
    by argumentować, że skoro takie problemy relatywnie często występują, to
    na zarządzie organizacji spoczywa obowiązek nie tylko działań adhoc
    mających na celu ograniczenie zakresu wystąpienia konkretnej szkody, ale
    też wdrożenie środków mających zapobiegać bądź ograniczyć występowanie
    takich przypadków w przyszłości.

    A biorąc pod uwagę czysto pracownicze analogie, poza odpowiedzialnością
    karną delikwent powinien zdaje się odpowiadać do wysokości n-krotności
    dochodów (nieistotne), ale poza tym odpowiedzialność nadal ponosi
    pracodawca, nie?

    Tak czy siak, koncept i logika odpowiedzialności organizacji za
    działania swoich członków w układzie gdzie ci członkowie wypełniają
    swoje w ramach tej organizacji obowiązki, nie jest ani czymś egzotycznym
    ani nawet rzadkim.

    --
    Marcin