eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów? › Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
  • Data: 2019-05-27 01:34:34
    Temat: Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.05.2019 o 01:46, J.F. pisze:

    > P.S. A te nasze akcje "łowcow pedofilow" ? Podejrzany na czacie umawia
    > sie na spotkanie z rzekoma 13-latka, przychodzi policja ... i o co
    > oskarza ?

    Wiesz, że zawsze się nad tym zastanawiam, jak przez przypadek na to w
    telewizji trafiam? Moim zdaniem nieudolne usiłowanie (art.13§2 kk),
    tyle, że sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet
    odstąpić od jej wymierzenia.

    Po za tym ja zawsze mam wątpliwość, że w takim wypadku nie wiemy, jak
    ostatecznie oskarżony by się zachował wobec nieletniej. Samo spotkanie
    przecież przestępstwem nie jest, a jedynie inna czynność seksualna. Może
    by jej oranżadę postawił, pogadał o życiu i tyle. Chyba, że prowokują do
    popełnienia czynu zabronionego już na etapie przed spotkaniem. Powiedzmy
    oskarżony wysyła takiej "nieletniej" treści pornograficzne. Ale tu
    trzeba bardzo ostrożnie działać z uwagi na art. 18§2 kk. Zagadnienie
    wbrew pozorom nie jest proste ani oczywiste.