eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów? › Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
  • Data: 2019-05-28 17:11:38
    Temat: Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Pracodawcą księdza przeważnie jest jakaś szkoła :-) Nie wiem, czy do
    > końca zdajesz sobie z tego sprawę. Księża, jeśli nie pracują gdzieś, to
    > sami się ubezpieczają społecznie, jak osoba prowadząca działalność
    > gospodarczą na własny rachunek.

    Co za bzdury...
    Dlaczego powielasz takie głupoty zamiast sprawdzić?
    Księża rozliczają się jak osoba prowadząca działalność tylko wtedy, gdy
    prowadzą działalność gospodarczą.

    "Składka zdrowotna to obecnie ok. 189 złotych miesięcznie - dzięki temu
    księża mają zapewnioną państwową opiekę medyczną. Z drugiej jednak
    strony składkę zdrowotną odlicza się prawie w całości od zryczałtowanego
    podatku."

    "Każdy duchowny musi być też objęty ubezpieczeniami społecznymi. Składka
    jest współfinansowana przez Fundusz Kościelny. Dopłaca on 80 proc.,
    dzięki czemu księża w 2018 roku musieli płacić jedynie 312,14 złotych
    ubezpieczenia. Jeśli chcieli mieć również dobrowolne ubezpieczenie
    chorobowe, składka rosła do 363,59 zł. W tej sumie jest już jednak
    składka zdrowotna (189 zł), wymieniana wcześniej."

    https://www.money.pl/gospodarka/czy-ksieza-placa-pod
    atki-owszem-ale-ich-wysokosc-moze-zaskakiwac-6335268
    176041601a.html

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Ko%C5%9Bcielny
    "Aktualnie (zgodnie z ustawami budżetowymi) Fundusz Kościelny jest
    finansowany z budżetu państwa"

    Pozdrawiam
    Piotr