  • Data: 2014-05-18 19:09:34
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/14 19:04, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie, sąd w razie sporu zastosuje Kodeks Cywilny itepe - kwestia
    > reprezentacji ma znaczenie tylko i wyłącznie przy stwierdzaniu strony
    > umowy.
    >
    > Jeśli w toku postępowania okaże się, że dany reprezentant KRK nie miał
    > tak naprawdę prawa do zawarcia umowy - różnica jest tylko taka że
    > zamiast ścigać KRK jako firmę ścigasz prywatnie tę osobę (ba, może to
    > podpaść nawet pod oszustwo).

    Nie mówimy o skutkach wadliwej reprezentacji. Mówimy o tym skąd sąd wie,
    że była ona wadliwa.
    Sąd zastosuje kodeks cywilny, konkordat i ustawę o stosunku państwa do
    kościoła katolickiego jak i masę innych ustaw. Na ich podstawie oceni
    kwestie związane z osobowością kościelnej osoby prawnej korzystając z
    prawa kanonicznego. Czyli zastosuje przepisy prawa kanonicznego.
    Czytałeś wyrok SN przeze mnie wklejony?

    Pytam po raz kolejny: czy znasz prawo prywatne międzynarodowe?