  • Data: 2014-05-18 18:30:35
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/14 12:46, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Alojzy Bomba" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Prawo Kanoniczne jest wewnętrznym dokumentem Kościoła Katolickiego i nie
    > ma podstaw do wymagania od osób nie należących do niego, by znały jego
    > treść. Natomiast znajomość jego pozwala na odpieranie wielu argumentów
    > członków tej społeczności, któa przeważnie nie zadaje sobie nawet trudu
    > przeczynia tych dokumentów - o ich zrozumieniu nie wspominając
    > litościwie. Natomiast nie ma ono w zasadzie zastosowania w stosunkach
    > cywilnoprawnych.

    Nie jest wewnętrznym dokumentem Kościoła Katolickiego. Nie od chwili gdy
    na jego podstawie inkorporuje się osoby prawne uznane w polskim systemie
    prawnym. Czytałeś wyrok SN, który wkleiłem na początku?
    Równie dobrze możesz mówić, że znajomość KSH jest niepotrzebna jak się
    wchodzi w stosunku ze spółkami regulowanymi w KSH. W razie sporu co do
    reprezentacji kościelnej osoby prawnej polski sąd zastosuje stosowną
    część prawa kanonicznego. SN tak zrobił. Tak zrobił również wskazany w
    cytowanych wyroku sąd apelacyjny.

    BTW: "odpieranie argumentów". Już was lubię. Ludzie uczą się KSH by
    odpierać argumenty :D W sumie masz rację. Znajomość prawa w ogóle służy
    "odpieraniu argumentów".