  • Data: 2014-05-18 19:01:12
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/14 18:44, Andrzej Lawa wrote:

    > Że tak zacytuję moją wypowiedź, która zapoczątkowała ten wątek:
    >
    > "Jako że Polska zasadniczo państwem wyznaniowym, więc podleganie pod
    > "prawo" kanoniczne jest całkowicie dobrowolne, więc co to kogo obchodzi?"
    >
    > I - jak sam o tym piszesz - "prawo" kanoniczne interesuje tylko tych, co
    > chcą się tak czy inaczej wiązać z KRK i nikogo więcej (chyba że jako
    > ciekawostkę).

    Tu nie ma żadnej dobrowolności. Zawierasz umowę cywilną z parafią i sąd
    ci zastosuje prawo kanoniczne w razie sporu jeśli pojawi się kwestia
    dotycząca osobowości prawnej drugiej strony.

    Przypominam. Nazwałeś to bzdurą:

    > Zawierając umowę z parafią musisz znać przepisy prawa kanonicznego,
    > aby być pewnym, że umowa będzie ważna.

    Co za bzdura.

    Ale OK, niech ci będzie: podaj przykład takiej potencjalnie nieważnej
    umowy, którą może z parafią zawierać "niewierny"