    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ll8lm2$bhv$1@node1.news.atman.pl>
    <5377ef9e$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll8rqv$i40$1@node1.news.atman.pl>
    <5377f81c$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll8vrb$lt2$1@node1.news.atman.pl>
    <53788f34$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <llabj0$53g$1@node2.news.atman.pl>
    <5378b5ff$1$2371$65785112@news.neostrada.pl>
    <llacqq$64l$2@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Date: Sun, 18 May 2014 15:51:35 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:llacqq$64l$2@node2.news.atman.pl...

    > Problem będzie istniał póki nie odda parafii tego kawałka ziemi (tylko z
    > przyczyn formalnych oraz podatkowych parafia może nie chcieć lub nie móc
    > tego przyjąć) albo póki nie zlikwiduje w cholerę tego krzyża.

    Toteż może najsensowniej jest sprowokować Parafię, by sobie rzekomo
    stanowiący jej własność przedmiot kultu zabrała w odpowiedniejsze miejsce.
    Bo jak on sam zniszczy ten przedmiot, to sprowokuje sąsiadów do mniej lub
    bardziej formalnych zarzutów profanacji. Jak ogrodzi, to sprowokuje ich do
    niszczenia ogrodzenia. Jak zabierze, to będzie zarzut kradzieży.
    Najsensowniej jest się dogadać i niech sobie go zabiorą. A aby to zrobić
    najsensowniej oprzeć sie na wewnętrznym prawie Kościoła Katolickiego, bo
    wybijesz im z ręki wszystkie argumenty.

    Nie chce mi się podtykać gotowego rozwiazania, ale gwarantuje Ci, że można
    na bazie Prawa Kanonicznego skutecznie spowodować, by miejscowy proboszcz
    zabrał przedmiot kultu religijnego w odpowiedniejsze miejsce. Jesli sam
    inicjator będzie tym zainteresowany, to mogę zaproponować treść, ale nie
    chce mi sie tego kombinować tylko po to, by Tobie udowodnić, że da się -
    zwłaszcza, ze stoisz na stanowisku, że znajomość prawa kanonicznego jest
    zbędna :-P.