    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a
    w Sejmie sie dzieje]
    Date: Fri, 22 Dec 2023 13:54:51 +0100
    <B6rfN.10380$RCGb.1420@fx10.ams1>
    <ulmhsh$8sb$3$RTomasik@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <ilx0wq7lo0sn.1t5lc3ys252km$.dlg@40tude.net>
    <ulqa6s$rb8$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <110i7ffi6z81w$.1brrax31gv1vu$.dlg@40tude.net>
    <ulsqnt$v5q$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <mzh49l9mxx4q$.cegk1i5y6hn4$.dlg@40tude.net>
    <ulvojk$v5p$5$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1pbmjtspouxq6.a58at449bq73$.dlg@40tude.net>
    <um1pe2$ddn$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <91rt0u62ysnt.1j1qgzylofnis$.dlg@40tude.net>

    W dniu 22.12.2023 o 11:53, Olin pisze:

    > Jak nie napisałeś, skoro napisałeś:
    > **************
    >
    > Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    > perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing
    > historyczny popłaca...
    > **************
    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/whDdCgnLD
    qw/m/ADlrd9g9AwAJ

    No i?

    Dla jasności zacytuje do czego się odnosisz:

    "Ale Polaków przeżyło jednak więcej niż 1%, więc Shrekowe opowieści, że
    za okupacji los Polaków i Żydów był podobny"

    > No to spoko; po prostu należało dostosować się do prawa.

    Jedni tak, drudzy nie. I polacy i żydzi i inne narodowosci (nawet wsród
    niemców byli bohaterowie). Nie każdy jest bohaterem. Nie od każdego
    można wymagać. Prostuję tylko jakoby wystarczyło nie donosić i spoko...
    Masz letko romantyczne postrzeganie wojny i okupacji. W zasadzie przy
    takim idealistycznym i bezkompromisowym podejściu wspartym przecież
    konwncjami dotyczącymi prowadzenia wojny to dziw, że się na ochotnika na
    ukrainę nie zgłosiłeś na ochotnika - przecież słuszna sprawa a ruskim
    (podobnie jak niemcom w czasie wojny) wystarczy w razie wtopy odmówić i
    pouczyć ich że źle robią - wtedy się opanują, przeproszą i odpuszczą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!