    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czego nie rozumiesz?
    Date: Tue, 24 Feb 2009 14:14:52 +0100

    On Sun, 22 Feb 2009, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Przecież to jest teraz.

    Nie jest, bo "sok marchwiowy" raczył tym razem pilnować języka
    nie posłużyć się terminem "kara", aby zaakcentować opłatę
    *administracyjną*.
    Nie ukaranie jak za kradzież, oszustwo czy coś podobnego,
    ale jak za brak zgłoszenia budowlanego kiedy się stawia płot.

    > Różnica polega na tym, że w nowych przepisach właściciel od razu będzie
    > uznany winnym, w obecnych nie jest.
    > Czaisz?

    Ty nie czaisz :)
    Jak teraz właściciel nie posprząta śniegu na NIE JEGO przyległym
    chodniku, to przecież nie ma w tym jego WINY że śnieg spadł.
    Nie dopełnił obowiązku ktory ustawodawca wziął i nałożył.
    Miał pilnować, aby jego samochód nie przekraczał dozwolonej
    prędkości? - miał ;)

    Acha - i nie krzycz na mnie.
    Ja tylko poglądowo wyjaśniam... i wskazuję, że jest to znacznie
    bardziej "prawna" konstrukcja (zobowiązanie właściciela aby
    pilnował WŁASNEGO samochodu) niż numer z chodnikiem (CZYIMŚ
    chodnikiem).

    Czy w ogóle "administracyjność" to dobre rozwiązanie w przypadku
    samochodów - nie wiem, praktyka pokaże.
    Ale przecież w przypadku samochodów właśnie mamy już cały stos
    bardziej (niż proponowana) absurdalnych regulacji - pierwszą z brzegu
    jest przypisanie OC do pojazdu.
    I co - okazuje się, że "jakoś" to działa; wcale nie mówię ze dobrze,
    ale jak sądzę "wszyscy" widzą zalety - i pytam po dobroci, dlaczego
    nikt się nie użala że to WŁAŚCICIEL ma ponosić odpowiedzielność
    za opłaty za OC, jeśli tym pojazdem jedzie (akurat) kto inny?

    Dlaczego W TYM nikt nie widzi absurdu - a w propozycji "opłaty
    za przejazd z nadmierną prędkością" tak?

    pzdr, Gotfryd