    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co ta matka robi w areszcie???
    Date: Sun, 14 Jul 2019 21:59:40 +0200
    <a...@w...eu> <5d248615$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d24aa33$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d24ba65$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d24e580$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>
    <5d263645$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d265305$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190711.invalid>
    <5d2770a3$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190711.invalid>
    <5d277940$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d29f5ac$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d2a5b98$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d2b1a91$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d2b811e$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>

    W dniu .07.2019 o 21:30 Trefniś <t...@m...com> pisze:

    > Chłopaki dalej bawią się w kombinacje alpejskie :)
    >
    > Jest powiedziane - 24 godziny i już, po co dyskusja.
    > Co się dzieje, kiedy termin zostanie przekroczony - casus Arkadiusza Ł.
    > pseudonim "Hoss".
    > To ten od gangu wyłudzeń na wnuczka:
    >
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,boze-ch
    yba-polecialy-mu-godziny-brsedzia-od-sprawy-hossa-be
    z-zarzutow,260997.html

    Nawiasem, przytoczę 2 wypowiedzi orzekających sędziów (dyskusja dot. czy
    cywiliści powinni rozpatrywać wnioski aresztowe, skoro to karniści mają
    doświadczenie w prawie karnym).

    Pani sędzia:
    "Ja gdybym była podejrzana wolałabym , żeby o moim areszcie orzekał
    doświadczony karnista. znam przypadki (...) niesłusznych aresztowań,
    zastosowanych tylko dlatego że niedoświadczony asesor uwierzył
    prokuratorowi.
    "

    Pan sędzia:
    "nie chcę być złośliwy, ale ktoś kto wierzy prokuratorowi, a w każdym
    razie zakłada jego dobrą wolę, czy rzetelność, nie powinien w ogóle
    orzekać, niezależnie od tego czy jest karnistą, czy cywilistą. tak
    jednostronnym, wybiórczym, nierzadko błędnym stanowiskom, jak
    prokuratorskie, nie wolno ufać pod żadnym pozorem.

    a w kwestii osobistych doświadczeń - zapewniam Cię, że będąc podejrzaną
    wolalałbyś, żeby orzekał cywilista, gwarantuję Ci. mówię z autopsji"

    i tu nastąpił opis sytuacji, kiedy asesorzy cywiliści nie przyklepywali
    mechanicznie każdego wniosku, tylko wykonywali olbrzymią pracę, żeby
    zapewnić sprawiedliwość.

    Mam nadzieję, że wkładający do jednego wora "nadzwyczajnej kasty"
    wszystkich sędziów en bloc zastanowią się, czy to właściwe podejście. Jak
    widać w przykładzie, bywają sędziowie z powołania, którzy rzeczywiście
    dbają sprawiedliwość.
    A sporo z nich oczekuje zmian.
    Ryba psuje się od głowy, IMHO sądownictwo należy naprawiać właśnie od
    samej góry. Sędziowie SR są zablokowani układzikami, polityką awansów,
    ocen itd.

    Wbrew tzw. opozycji naprawdę trzeba zaczynać od góry.

    --
    Trefniś