    From: x...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co nabywam idac do kina ? - prawa do tresci ?
    Date: 2 May 2005 13:47:56 +0200

    > Użytkownik "Lukasz" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zawarta
    > prawa
    >
    > Prawa do tresci nie nabywasz, bo ta jest chroniona prawem autorskim.

    To co nabywam ?
    Chodzimy do kina by nabyc pewna tresc. Kupujemy plyty dvd,cd by nabyc pewna tresc.

    Prawa autorskie to inna kwestia chyba. Gdyz powinny miec one na celu ochrone
    pracy autora, czyli bezprawne kopiowanie, przywlaszczenie, wykorzystanie.

    Ale w koncu idac do kina, kupujac plyte wchodzimy w posiadanie tresci w sposob
    na ktory autor zezwolil. Ma on z tego profity, zaplacilismy mu za jego prace.
    Wiec mamy prawo do posiadania jego tresci. Kupujac plyte DVD wchodzimy w
    posiadanie 'fizyczne' tresci ( tresc jest zapisana na nosniku ).
    Nikt sie nie spiera juz chyba o to ze moge sobie zrobic kopie takiego nosnika by
    np. orginal nie ulegl zniszczeniu? Ze mam prawo do wymiany nosnika ( po cenie
    nosnika i jego wytloczenia ) , bez ponownego placenia za tresc ?

    Kino, koncerty to tez pewien sposob sprzedawania tresci. Tu chyba tez kwestia
    jest bezsporna. Chodzimy do kina by nabyc tresc. Wiec powinnismy miec prawo do
    nabycia nosnika bez ponownego placenia za tresc.

    Pozdrawiam
    Lukasz