  • Data: 2005-05-02 16:58:35
    Temat: Re: Co nabywam idac do kina ? - prawa do tresci ?
    Od: gogo <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    x...@p...onet.pl napisał(a):

    > To co nabywam ?
    > Chodzimy do kina by nabyc pewna tresc. Kupujemy plyty dvd,cd by nabyc pewna tresc.

    :-)) Ludzie, co wy piszecie !
    Nikt nie zauważył, że kino świadczy usługę !
    Płacisz za usługę polegającą na pokazaniu filmu. Nie kupujesz żadnego
    materialnego towaru. Widz obejrzał widowisko, i za to wyłącznie płaci.
    Ma potem prawo do komentarza, może zarabiać na pisaniu recenzji itd.
    Właściciel kina sprzedaje widowisko kupione wczesniej od dystrybutora
    filmów, który kupił to od producenta, który wytworzył i/lub kupił od
    scenarzysty/reżysera/aktorów... Taki chyba jest łańcuszek w show
    biznesie filmowym :-)

    Kupując książkę, płytę CD lub DVD nabywamy oczywiście nośnik, ale w
    świetle prawa autorskiego kupujemy egzemplarz utworu.

    pozdrawiam