  • Data: 2005-05-02 15:09:29
    Temat: Odp: Co nabywam idac do kina ? - prawa do tresci ?
    Od: "albert" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To co nabywam ?
    > Chodzimy do kina by nabyc pewna tresc. Kupujemy plyty dvd,cd by nabyc
    pewna tresc.

    chodzisz do kina aby pooglądać ruchome obrazki w określonym czasie
    w zoo możesz sobie pooglądać żywe zwierzątka itp.....
    i nic ponad to.

> [...]
    sposob
    > na ktory autor zezwolil. Ma on z tego profity, zaplacilismy mu za jego
    prace.
    > Wiec mamy prawo do posiadania jego tresci. Kupujac plyte DVD wchodzimy w
    > posiadanie 'fizyczne' tresci ( tresc jest zapisana na nosniku ).
    > Nikt sie nie spiera juz chyba o to ze moge sobie zrobic kopie takiego
    nosnika by
    > np. orginal nie ulegl zniszczeniu? Ze mam prawo do wymiany nosnika ( po
    cenie
    > nosnika i jego wytloczenia ) , bez ponownego placenia za tresc ?

    rozumiem że jak w zoo oglądałeś dziki /artyzm/
    to należy ci się w knajpie schabowy gratis /treść/ ?

    > Kino, koncerty to tez pewien sposob sprzedawania tresci. Tu chyba tez
    kwestia
    > jest bezsporna. Chodzimy do kina by nabyc tresc. Wiec powinnismy miec
    prawo do
    > nabycia nosnika bez ponownego placenia za tresc.

    tzn chodzi ci o wersję karaoke? :))))))

    na koncercie masz prawo popatrzeć na żywych artystów
    zapłaciłeś popatrzyłeś i wypad nic więcej się nie należy
    a jak drugi raz chcesz popatrzeć drugi raz płacisz 100%
    czy liczysz na zniżkę?

    ten sposób myślenia przypomina mi jakiś film Barei
    ekstradycja to znaczy jak nam ukradną wóz to muszą oddać samolot.